آخرین وضعیت بازار طلا، ارز و سکه / ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

به دنبال سفر اخیر مقامات پولی کشور به واشنگتن و گفت‌وگو با مقامات صندوق بین‌المللی پول، بازار ارز ثبات قیمتی را تجربه کرد، همچنین ریزش قیمت انس جهانی طلا موجب کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چند روز اخیر به دنبال اخبار مثبت، قیمت‌ها در بازار طلا، دلار و سکه روند نزولی پیش گرفته است، این روند نزولی به چند عامل بر می‌گردد، یکی از این عوامل افزایش ارتباطات بین‌المللی، اقتصادی و سیاسی توسط ایران با کشورهای همسایه و سایر کشورها است.

سفر محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی به واشنگتن و گفت‌وگو با مقامات صندوق بین‌المللی پول تأثیر چشم گیری در کاهش قیمت دلار و به دنبال آن کاهش قیمت طلا داشته است. فرزین پس از این دیدارها اخبار ارزی خوبی به بازار مخابره کرد و موجب ریزش دلار در بازارهای غیررسمی ارز شد. این اخبار موجب کاهش انتظارات تورمی شده و بازارهای مذکور را تحت تأثیر قرار داده است، عوامل دیگری مانند کاهش قیمت انس جهانی طلا به ۱۹۴۹ هزار نیز در کاهش قیمت طلا و سکه بی‌تأثیر نبوده است.

آخرین وضعیت بازار طلا، ارز و سکه / ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

در آخرین قیمت رسمی اعلام شده تا ساعت ۲۰:۵۴، طلا ۱۸ عیار با کاهش ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۴۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. طلا ۲۴ عیار نیز با کاهش ۵۸ هزار تومانی به سه میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید و نیم سکه به ترتیب با کاهش ۲۸۰ و ۵۰ هزار تومان به ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیدند.

در بازار رسمی ارز نیز دلار اسکناس نسبت به روز معاملاتی قبل بدون تغییر و در قیمت ۴۲۱,۳۵۱ ریال ثابت مانده است، در بازار حواله نیز دلار با افت اندک نسبت به روز معاملاتی قبل به ۳۸۳,۰۴۶
ریال نیز رسیده است.

به گفته برخی کارشناسان و فعالان بازار، ثبات و ریزش قیمت‌ها در بازار به دنبال سیاست‌های تثبیت اقتصادی و نحوه مدیریت بانک مرکزی در داخل و در عرصه بین‌الملل است، به نحوی که با افزایش ارتباطات ارزی که اتفاق افتاده، ریزش قیمت‌ها در بازار همچنان محتمل است.

کد خبر 665176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.