ضرورت انجام اقدامات ایمنی در محدود سدها و آبگیرها

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: از متولیان امر درخواست می‌شود تا اقدامات ایمنی همچون ایجاد حفاظ، نصب تابلو و بنر اعلام خطر، ممنوعیت شنا و جلوگیری از تردد و تجمع افراد در این محدوده‌ها را در سدها، آبگیرها، بندهای خاکی و استخرهای آبی انجام دهند.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گزارش حادثه غرق‌شدگی جوانی در آب‌بندان بن کلاته کردکوی در تماس عصر روز گذشته به سامانه ۱۲۵ گزارش داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی و سلسله مراتب شهرداری تیم غواصی سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با وجود تذکر و هشدارهای داده شده در ممنوعیت شنا در این‌گونه مناطق حتی با توجه به آشنا بودن تکنیک‌های شنا، چهار جوان به قصد شنا وارد آب شدندکه بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه از چهار جوان سه نفر به سختی و با کمک افراد حاضر در محل خود را از آب خارج شدند و یک نفر دیگر نتوانست خود را به بیرون آب برساند و بعد از گذشت ساعاتی با تلاش تیم غواصی آتش‌نشانی گرگان پیکر بی‌جان او از آّب خارج و تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از تکرار این حوادث لازم است در فصول گرم سال که تمایل نوجوانان و جوانان برای شنا بیشتر است، شهروندان مراقب فرزندانشان باشند و همواره به آنها یادآور شوند که از شنا در مناطق حفاظت نشده از جمله آب‌بندان‌ها، استخرهای آب کشاورزی و سدها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: از متولیان امر درخواست می‌شود تا اقدامات ایمنی همچون ایجاد حفاظ، نصب تابلو و بنر اعلام خطر، ممنوعیت شنا و جلوگیری از تردد و تجمع افراد در این محدوده‌ها را در سدها، آبگیرها، بندهای خاکی و استخرهای آبی انجام دهند.

کد خبر 665074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.