غوغای دختران آسمان هفتم در دهه کرامت

«نسیم بهاری فضا را دلنشین کرده است، صدای اذان طنین‌انداز می‌شود و حال و هوا را تغییر می‌دهد، شرکت‌کنندگان قبل از حضور در فضای جشن، برای نماز جماعت قامت می‌بندند. همه‌چیز برای بهترین میزبانی از دختران آسمانی شهر اصفهان آماده است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، قبل از ساعت ۸:۰۰ شب وارد بوستان پردیس هنر می‌شوم، خادمان جوان گروه فرهنگی فانوس با جنب‌وجوش برای مهیا کردن جشنی بزرگ به مناسبت روز دختر و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آماده می‌شوند.

برخلاف سایر جلسات گروه که فقط دختران حضور داشتند، این بار فانوسی‌ها میزبان خانواده‌هایی هستند که دخترانشان را در این جشن بزرگ همراهی می‌کنند.

همه‌چیز برای شروع جشنی باشکوه مهیا است، رودخانه و فضای سرسبز پارک، پشت دکور مراسم خودنمایی می‌کند و زیبایی فضا را دوچندان کرده است.

غوغای دختران آسمان هفتم در دهه کرامت

نسیم بهاری فضا را دل‌نشین کرده است، صدای اذان طنین‌انداز می‌شود و حال و هوا را تغییر می‌دهد، شرکت‌کنندگان قبل از حضور در فضای جشن، برای نماز جماعت قامت می‌بندند.

با نزدیک شدن به ساعت شروع جشن همه‌چیز برای بهترین میزبانی از دختران آسمانی شهر اصفهان آماده است.

غوغای دختران آسمان هفتم در دهه کرامت

کم‌کم به ساعت ۸:۰۰ شب نزدیک می‌شویم، دختران جوان و نوجوان اصفهانی با ظاهرهای متفاوت همراه خانواده و دوستانشان وارد پردیس هنر می‌شوند و رفته‌رفته جمعیت چند هزارنفری فانوسی‌ها تکمیل می‌شود، دختران با اشتیاق منتظر شروع جشنی هستند که به یمن حضور آن‌ها برپا شده است.

پس از قرائت قرآن، گروه سرود «آوانوس» برای اولین بار سرودی در مدح حضرت رضا (ع) را بر صحنه اجرا می‌کنند.

محسن دلیران، مجری برنامه به دختران و خانواده‌هایشان که به جشن «دختر آسمان هفتم» که بزرگ‌ترین جشن خانوادگی گروه فرهنگی فانوس است، خوشامد می‌گوید و دختران جوان و نوجوان با تشویق‌های فراوان اشتیاق خود را نشان می‌دهند.

غوغای دختران آسمان هفتم در دهه کرامت

مجری حجت‌الاسلام محمد داستانپور، مسئول گروه فرهنگی «فانوس» را روی صحنه دعوت می‌کند، فانوسی‌ها ایستاده استادشان را تشویق می‌کنند.حجت‌الاسلام داستانپور به مناسبت سالروز آغاز فعالیت گروه با تشویق حضار کیک تولد فانوس را برش می‌دهد و نورافشانی آسمان پردیس هنر را روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام داستان‌پوراز تولد ۱۸ سالگی گروه فرهنگی فانوس خبر می‌دهد و می‌گوید: دختر نگین تاج خلقت است، خدا به دخترها نسبت به پسرها بامحبت‌تر است و اگر دخترها پنج ویژگی داشته باشند مورد توجه ویژه پروردگار قرار می‌گیرند، دخترها لطافت روحی دارند، دختران انیس هستند، اهل کمک و یاری هستند، وقتی در خانه‌ای حضور دارند نظم و نظافت خانه بیشتر است؛ دخترانی که چهار ویژگی قبل را داشته باشند، به یمن وجود آن‌ها برکت در زندگی جاری می‌شود.

غوغای دختران آسمان هفتم در دهه کرامت

وی با اشاره به گروه آئینه و باران که مختص پسران است می‌گوید: گروه فرهنگی فانوس به‌طور ویژه به دختران می‌پردازد، دختر نسل‌آفرین است و یک نسل تربیت می‌کند، در جنگ فرهنگی هم تمرکز دشمن بر بانوان است، الگوی دختران ما حضرت معصوم (س)، دختر آسمان هفتم است، تمام دختران ما آرزو دارند دختر آسمان هفتم باشند.

حجت‌الاسلام داستانپور ادامه می‌دهد: مجموعه فانوس برای جلسات هفتگی مکان ثابتی که مالک آن باشد، در اختیار ندارد به همین خاطر مجبور به جابه‌جایی می‌شویم، مکان قبلی جلسه در منطقه‌ای قرار داشت که مرکز ناآرامی‌های اخیر بود و همین موضوع نگرانی خانواده‌ها را در پی داشت، پس از ارزیابی مکان‌های مختلف، برای برگزاری جلسات هفتگی فانوس شرایط «امام‌زاده شاه‌میرحمزه» نسبت به سایر مکان‌ها مناسب‌تر بود.

غوغای دختران آسمان هفتم در دهه کرامت

وی با اشاره به هزینه‌های بالای جلسات ادامه می‌دهد: کم‌وبیش شاهد حمایت ارگان‌ها بوده‌ایم، به‌ویژه در دوره اخیر، اما بسیار محدود است و نسبت به هزینه‌ها پاسخگو نیست، اگر امکانات مالی در اختیار گروه‌های فرهنگی بود، از لحاظ فرهنگی در شهر غوغا می‌کردند.

پس از سخنرانی حجت‌الاسلام داستان‌پور، کلیپی از معرفی فعالیت‌ها و جلسات گروه فرهنگی فانوس پخش می‌شود.

در پایان مراسم محسن هاشمی به اجرای استندآپ و سیدرضا نریمانی به مولودی‌خوانی در مدح اهل‌بیت (ع) می‌پردازد که با همراهی فوق‌العاده مخاطبان همراه می‌شود. با وجود گذشت سه ساعت از آغاز مراسم تمام شرکت‌کنندگان تا لحظه پایان در پردیس هنر حضور داشتند.

غوغای دختران آسمان هفتم در دهه کرامت

در حاشیه مراسم غرفه‌های مختلفی برای گروه‌های سنی متفاوت و افراد با علایق مختلف تدارک دیده شده بود، کانون کودکان غرفه جذابی برای کودکان دختر و پسر تدارک دیده بود تا آن‌ها با درست کردن عروسک‌های پارچه‌ای و بازی با همسالان خود، از این جشن راضی باشند.

کانون نوجوانان با آموزش گل‌دوزی و ساخت گل‌سر، هدیه‌ای برای کودکان نیازمند در دهه کرامت تهیه می‌کند تا هم نوجوانان حاضر در جشن راضی باشند و هم به دوستان نیازمندشان کمک کنند.

غوغای دختران آسمان هفتم در دهه کرامت

غرفه شهدا نیز سیر نمایشگاهی با موضوع الگوی سوم مهیا کرده بود، در کنار غرفه، فضایی هم برای گرفتن عکس یادگاری از این جشن فراهم شده بود و شبی به‌یادماندنی در ذهن دختران فانوسی بود.

کد خبر 663638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.