هفته آینده شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق ایجاد خواهد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هفته آینده با کسب مجوز بانک مرکزی، شعبه بانک ملی به صورت رسمی در سلیمانیه عراق ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سیداحسان خاندوزی امروز -پنجشنبه چهارم خردادماه- در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌های استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با ایجاد شعبه بانک ملی در سلیمانیه، برخی امور تجاری و گمرکی در کمترین زمان و بهترین شیوه انجام می‌شود.

وی افزود: از بانک‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت اقتصادی و دارایی می‌خواهم که خستگی‌ناپذیر و ویژه به مردم کردستان خدمت کنند؛ برخی استان‌ها مانند کردستان میراث‌دار کم توجهی بوده‌اند که باید در حد شایستگی مردم استان جبران شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: برای جبران عقب‌ماندگی با سرعت بیشتری کار ادامه یابد تا بتوان زیرساخت‌های لازم و امکان شکوفایی استعداهای اقتصادی را فراهم کرد.

وی با تقدیر از خدمات بانک‌ها، ادامه داد: پذیرفته نیست برخی شرکت‌ها از پرداخت حقوق دولتی خودداری کنند، چراکه مردم استان نباید آسیب ببیند و حقوقشان ضایع شود.

خاندوزی با تاکید بر پیگیری دریافت حقوق دولتی از شرکت‌ها از طریق استانداری، اضافه کرد: این حقوق را می‌توان برای ایجاد زیرساخت و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی استفاده کرد.

وی بانک ملی را موظف کرد ۱۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه را به کردستان برگرداند و ادامه داد: بانک‌های دیگر از جمله کشاورزی نیز به سمت پرداخت وام با کارمزد صفر حرکت کنند.

وزیر اقتصاد همچنین خواستار پرداخت تسهیلات بلاتکلیف و بر زمین مانده شد و اضافه کرد: اگر بانک‌های خصوصی اقدام به خروج منابع مالی می‌کنند، با آنان برخورد جدی شود؛ چه بسا نبود یک شعب بانکی به نفع مردم باشد.

وی گفت: ضرورت پرداخت وام‌های خرد بدون ضامن، برخورد با دستگاه‌هایی که از واگذاری املاک بلااستفاده خودداری می‌کنند و استفاده از پول حاصل از فروش این املاک برای اجرای کارهای عمرانی از دیگر موارد است.

منبع: ایرنا

کد خبر 663484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.