زن در الگوی شرقی و غربی عنصری در حاشیه است

رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید کشور با بیان اینکه زن در الگوی شرقی و غربی عنصری در حاشیه و ابزاری جنسی است، گفت: شیرزنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زن الگوی سوم «زن نه شرقی، نه غربی» را به جهان معرفی کردند.

به گزارش ایمنا، فاطمه واعظ جوادی امروز -پنجشنبه چهارم خردادماه- در گردهمایی بانوان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت دهه کرامت با عنوان «زیست عفیفانه، زندگی کریمانه»، اظهار کرد: در الگوی سوم، زن مسلمان، تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است.

وی افزود: زن، در تعریف غالباً شرقی، مانند عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی و در تعریف غالباًً غربی مانند موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد؛ این در حالی است که شیر زنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زن الگوی سوم «زن نه شرقی، نه غربی» را به جهان معرفی کردند.

رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در اسفند ۱۳۹۱ الگوی سومی را برای زنان جامعه اسلامی تبیین فرمودند، گفت: بر اساس الگوی ایشان، زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های زن الگوی سوم، ادامه داد: زن در چنین بستری به هویت زنانه خود مفتخر است، تمایلی به انجام رفتارهایی مغایر طبیعت خود ندارد و به مادری خود مفتخر است.

واعظ جوادی اضافه کرد: در این الگو، زن اهل فهم، خرد، اندیشه، تزکیه و تذهیب نفس بوده و مجاهد و انقلابی، حافظ غیب همسر و یار و یاور و پرورش‌دهنده نسلی ثابت قدم، مؤمن، عالم، مجاهد و انقلابی است، در این الگو زن، در مسئولیت‌های اجتماعی به دقت و با تدبیر اقدام می‌کند و در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های کشور فعالانه حضور دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 663471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.