آغاز مقابله با معضل موش‌ها در قم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم گفت: چهار میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم برای مقابله با معضل موش‌ها در مناطق هشت‌گانه تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم علی طالبی با اشاره به معضل موش‌ها در سطح شهر قم اظهار کرد: گزارش‌های متعددی در این زمینه دریافت شده و تاکنون سه جلسه از سال گذشته توسط دفتر امور شهری استانداری قم برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه در منطقه سه شهرداری قم افزود: در ناحیه یک منطقه سه به‌عنوان پایلوت، هماهنگی‌های لازم انجام و برای دستگاه‌های ذی‌ربط و وظیفه‌دار تعیین تکلیف و اقداماتی آغاز شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد موش‌ها در شهر با پدیده‌ای خاص مواجه هستیم و زادوولد این حیوانات موذی و افزایش آن نسبت به دیگر جانوران، مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

طالبی با بیان اینکه این معضل تنها در کلان‌شهر قم نیست و در سایر کلان‌شهرهای کشور نیز در جریان است، تصریح کرد: نوع برخورد با این پدیده به علت هوشمندی موش‌ها نسبت به سایر جانوران در مواجهه با طعمه‌ها، خاص است، موش‌ها در این زمینه هوشمندانه رفتار می‌کنند؛ دراین‌باره اقداماتی آغاز و بودجه سال جاری نیز ۵۰۰ میلیون تومان برای هر منطقه شهرداری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع چهار میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم برای مقابله با معضل موش‌ها در مناطق هشت‌گانه تخصیص یافته است، گفت: همه دستگاه‌های مرتبط باید پای‌کار بیایند و جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه مسئولیت دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم افزود: هم‌افزایی میان مدیریت شهری قم و دستگاه‌های اجرایی برای رفع معضل جولان موش‌ها در معابر در حال شکل‌گیری است و به‌زودی جلساتی در این زمینه برگزار خواهد شد.

کد خبر 662812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.