بررسی مشکل کم‌آبی اصفهان در طرح جامع تامین آب/ باید از ظرفیت‌های اقتصادی استان استفاده شود

وزیر کشور گفت: کشاورزان عزیز اصفهان تاکنون با صبوری مشکل کمبود آب را تحمل کرده‌اند اما انتظاراتی دارند که در طرح جامع تأمین آب اصفهان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بخش خبری ساعت ۱۴، درخصوص برنامه‌های سفر دو روزه خود به اصفهان، اظهار کرد: در دو روزی که در اصفهان هستم موضوعات متعددی مورد بررسی قرار گرفت‌؛ با توجه به اینکه آب، مهم‌ترین مسئله استان است، بازدیدی از منطقه شرق اصفهان انجام شد تا با مسائل و مشکلات این منطقه از نزدیک آشنا شویم.

وی افزود: از جمله مسائل این منطقه کمبود آب و کشت فعلی است که کشاورزان منطقه انجام داده‌اند. همچنین تالاب گاوخونی نیز با مسئله کمبود آب مواجه است.

وزیر کشور گفت: کشاورزان عزیز اصفهان تاکنون با صبوری مشکل کمبود آب را تحمل کرده‌اند اما انتظاراتی دارند که در طرح جامع تأمین آب اصفهان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی اضافه کرد: در این زمینه طرح‌هایی در دست اجرا است که با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود تا مردم اصفهان از نگرانی کمبود آب و مشکلات ناشی از آن آسوده شوند.

وی ادامه داد: در آلودگی کلانشهر اصفهان و شهرهای اطراف آن منابع متحرک و ثابت نقش دارد که باید برای آن برنامه جامع داشته باشیم‌، لذا در قالب طرحی جامع، موضوع آلودگی هوای اصفهان نیز پیگیری خواهد شد.

وحیدی گفت: موضوعات مختلفی در حوزه‌های اقتصادی با فعالان اقتصادی اصفهان مطرح شد. با توجه به ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی این استان، نقطه نظرات فعالان اقتصادی استان مورد توجه قرار گرفته و مسائل مطرح شده در سطح ملی مطرح خواهد شد تا توسعه استان با سرعت بیشتری پیش رود و بتوانیم از ظرفیت‌ها و الگوسازی استان اصفهان برای سایر شهرها بهره ببریم.

وزیرکشور گفت: برخی مسائل اجتماعی در سفر به اصفهان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که راهکارهای آن باید پیگیری شود در این راستا لازم است موضوع حاشیه‌نشینی در اصفهان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 662184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.