تشکیل دبیرخانه کلانشهرها قدرتی برای پیگیری مطالبات است

شهردار اصفهان گفت: تشکیل دبیرخانه کلانشهرها امروزه قدرتی را ایجاد کرده که در مسیر پیگیری مطالبات کارساز است اما به دلایل مختلف تحقق امور از سوی دولت ممکن نیست، در این راستا امروزه شهرداری‌ها ضمن پیگیری مطالبات خود، نباید روی منابع دولتی حساب ویژه‌ای باز کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: در مجمع کلانشهرها به دنبال حفظ حقوق و احقاق مطالبات شهرداری‌ها هستیم، اما واقعیت این است که به‌رغم تلاش‌های فراوان روز به روز امید ما به منابع دولتی کمتر شده است و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید به منابع داخلی شهرها بیشتر متکی باشیم.

وی افزود: برای مدیریت شهرها و کلانشهرها نباید به منابع کشوری دل سپرد، در این عرصه می‌توان به عوارض آلایندگی شهرها اشاره کرد که به‌رغم تلاش‌های فراوان در نهایت آئین‌نامه اجرایی این قانون بیست‌وهشتم اسفند ماه سال گذشته ابلاغ شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تشکیل دبیرخانه کلانشهرها امروزه قدرتی را ایجاد کرده که در مسیر پیگیری مطالبات کارساز است اما به دلایل مختلف تحقق امور از سوی دولت ممکن نیست، در این راستا امروزه شهرداری‌ها ضمن پیگیری مطالبات خود، نباید روی منابع دولتی حساب ویژه‌ای باز کند.

وی افزود: در اصفهان در بحث درآمدها روی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تمرکز کرده و بر این اساس در سال گذشته و امسال نیز با یک شیب ملایمی به سمت افزایش درآمد در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حرکت کردیم به‌طوری که طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال ۱۷ درصد از درآمد ما ناشی از جذب سرمایه‌گذاری‌ها است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: پیگیری کلانشهرها با مسئولان کشوری منجر به آن شده است که سال گذشته جهشی را در پرداخت ارزش افزوده به کلانشهرها شاهد بودیم.

وی گفت‌: در بحث آبیاری فضای سبز شهری و نگهداشت آن، سیاست تمرکز بر پساب را اولویت شهر اصفهان قرار داده و در دو زمینه خرید پساب مناسب و تصفیه آن، همچنین ایجاد زیرساخت‌های شهری جهت توزیع و شبکه آبیاری پساب اقدام کردیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مدیریت شهری از دیگر اقدامات شهرداری در سال گذشته است.

وی اظهار کرد؛ اگر شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها بخواهند موفقیت خود را تضمین کنند، باید اقتدار داشته و این اقتدار از همگرایی و همدلی بین این دو رکن اساسی ایجاد می‌شود، لذا کمترین اختلاف باعث از بین رفتن این اقتدار خواهد شد؛ این مهم در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان محقق شده است، زیرا ما تلاش می‌کنیم در آرامش بین‌بخشی و بین دستگاهی امور را پیش ببریم.

کد خبر 662166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.