احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت است

وزیر کشور گفت: راهکارهای احیای تالاب گاوخونی با دریاچه ارومیه متفاوت است؛ مشکل اصلی کمبود آب است و برای تامین آن نیازمند یافتن راهکار هستیم و این موضوع با جدیت در دستور کار دولت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در جریان بازدید از تالاب بین‌المللی گاوخونی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به منطقه شرق اصفهان و شهرستان ورزنه آمدیم و از تالاب گاوخونی بازدید کردیم. مردم ولایتمدار و شهیدپرور ورزنه ۹۰ درصد کارشان کشاورزی است و به دلیل کاهش نزولات مشکل کم‌آبی برای مردم پیش آمده است.

وی افزود: البته امسال در بخشی از زمین‌های شهرستان ورزنه، مردم کشت و زرع کرده‌اند و در ادامه به آب پاییزه نیاز دارند.

وزیر کشور گفت: وزارت نیرو به دنبال ساماندهی آب اصفهان است که این کار با تلاش استاندار و فرماندار شهرستان ورزنه در حال انجام بوده، امیدوارم مقدار آبی که مردم برای کشت نیاز دارند به آنها برسد.

وی اضافه کرد: البته الگوی کشت باید تعریف شود تا کشت با صرفه‌تر انجام شود، در همین زمینه طرح‌هایی آماده شده که نیازمند منابع مالی است.

وحیدی ادامه داد: تالاب گاوخونی به مساحت ۴۷ هزار هکتار سرزمینی است که می‌تواند سه میلیارد متر مکعب آب را در خود جای دهد، اما برای احیای اکوسیستم این تالاب به ۴۵۰ میلیون سالانه آب نیاز دارد.

وی گفت: مشکل تالاب گاوخونی کمبود آب است که امروز از نزدیک بازدید شد، احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت است این تالاب به لحاظ زیست‌محیطی اهمیت ویژه‌ای دارد و امید است راهکارهای مناسب و مقتضی برای تحقق این امر را پیدا کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: وزارت نیرو در تلاش است حقابه تالاب را تأمین کند، مشکل اصلی کاهش نزولات آسمانی است، امیدواریم با مدیریت منابع فعلی راهی برای احیای تالاب پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: احیای تالاب در دستور کار جدی دولت است باید راهکار آن را پیدا کرد، راهکارهای احیای تالاب گاوخونی با دریاچه ارومیه متفاوت است. مشکل اصلی کمبود آب است و برای تأمین آن نیازمند یافتن راهکار هستیم و این موضوع با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد.

کد خبر 661965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.