دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در حال کار کردن با گوشی، یکباره دستگاه هنگ کرده و در برابر لمس گزینه‌های مختلف، هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندهد؟ این اتفاق تقریباً برای همه گوشی‌های اندرویدی می‌افتد و شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ البته این مشکل برای مدل‌های جدید گوشی، کمتر پیش می‌آید.

برای حل مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی، در ابتدا باید دلایل آن را پیدا کرده و سپس با رفع علت، مشکل مطرح شده را برطرف نمود.

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

شاید دلیل اصلی هنگ کردن گوشی شیائومی، فشار زیادی است که به سی‌پی‌یو وارد می‌شود؛ در ادامه مهم‌ترین علت‌های بروز این اتفاق را بیان می‌کنیم.

پر شدن حافظه داخلی

روز به روز شاهد به بازار آمدن گوشی‌های جدیدی هستیم که در مقایسه با همتایان قدیمی‌تر خود، حافظه داخلی بیشتری دارند؛ اما از طرف دیگر با توجه به افزایش میزان استفاده از گوشی، حجم فایل‌ها و برنامه‌ها نیز همواره در حال افزایش است.

زمانی که حافظه داخلی گوشی، به طور کامل پر می‌شود، CPU دستگاه، زحمت مضاعفی را متحمل می‌گردد؛ به همین دلیل گوشی هنگ می‌کند؛ بنابراین باید برنامه‌های اضافه را پاک کرده و مواظب باشیم که بیش از ۸۰ درصد حافظه گوشی اشغال نشود.

ظرفیت پایین رم

پایین بودن ظرفیت حافظه رام گوشی شیائومی یکی دیگر از دلایل هنگ کردن آن است؛ از این رو در هنگام خرید باید به ظرفیت رم دقت کرد.

نصب برنامه‌های بدافزار

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومیبدافزارها، برنامه‌های مخربی هستند که در صورت نصب بر روی گوشی، عملکرد آن را با اختلال مواجه کرده و باعث هنگی آن می‌شوند؛ همچنین برخی از این برنامه‌ها، اطلاعات گوشی را به سرقت می‌برند؛ بنابراین مراقب بدافزارها باشید و در هنگام هنگ کردن گوشی، وجود آنها را بررسی کنید. درصورتی که متوجه شدید یک بدافزار در گوشی شما نصب شده است، هرچه سریعتر اقدام به پاک کردن آن نمایید.

البته در برخی اوقات تشخیص این موضوع که کدام برنامه نصب شده، می‌تواند سبب آسیب به گوشی شما شود، برای افراد عادی ممکن نباشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم در این مواقع از یک متخصص تعمیر گوشی شیائومی کمک بگیرید.

عدم بروزرسانی گوشی

یکی از علت‌های کندی یا هنگ کردن گوشی، بروز نبودن نرم‌افزار سیستم عامل است؛ از این رو توصیه می‌شود، همواره نرم‌افزار تلفن همراه خود را بروزرسانی کنید؛ علاوه بر این بروزرسانی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی، تاثیر زیادی بر پیشگیری از هنگ کردن آن دارند.

استفاده زیاد از گوشی

اگر عادت دارید که همه فعالیت‌های خود را (از کارهای کامپیوتری گرفته تا بازی، تماشای فیلم آنلاین و سایر تفریحات) با دستگاه تلفن همراه انجام دهید، باید به شما بگوییم که در صورت استفاده مداوم از گوشی شیائومی، هنگ کردن آن امری طبیعی است؛ به عبارت دیگر موبایل نیز همانند هر دستگاه دیگری نیاز به استراحت دارد.

استفاده از شارژر غیر اورجینال

به طور کلی استفاده از شارژرهای فیک و تقلبی به باتری گوشی آسیب زده و در بلند مدت مشکلاتی برای گوشی به وجود می‌آورد که یکی از آنها هنگ کردن دستگاه است؛ بنابراین سعی کنید، تا حد امکان از شارژر و کابل اصل و اورجینال متناسب با مدل گوشی استفاده کنید.

راه حل رفع هنگ کردن گوشی‌های شیائومی

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

بدیهی است که با برطرف کردن دلایل ذکر شده در بخش قبل می‌توان تا حد زیادی از هنگ کردن گوشی جلوگیری کرد؛ اما اگر با وجود مراقبت‌های به عمل آمده، آزاد کردن حافظه و بروزرسانی نرم افزار باز هم این مشکل وجود داشت، حتماً راهکارهای زیر را امتحان کنید.

ری استارت کردن

نخستین اقدامی که پس از هنگ کردن گوشی شیائومی باید انجام داد، ری استارت کردن آن است؛ در اغلب موارد با انجام این کار، مشکل برطرف می‌شود.

پاک کردن حافظه پنهان گوشی

در برخی موارد وجود یک سری فایل‌ها و برنامه‌ها در حافظه پنهان گوشی، باعث هنگ کردن آن می‌شوند؛ به همین علت پاک کردن حافظه پنهان یکی از توصیه‌های اکید جهت رفع مشکل است. برای انجام این کار، دکمه خاموش کردن موبایل را فشار داده، اما گزینه بازیابی را انتخاب کنید؛ سپس با کمک دکمه خاموش و روشن و همچنین دکمه‌های تنظیم صدا از منوی اصلی، گزینه‌های wipe, cache و سپس yes را انتخاب کنید.

قرار دادن گوشی در حالت ایمن

بعضی وقت‌ها هنگ کردن گوشی به علت عملکرد نامناسب برنامه‌ها رخ می‌دهد؛ با قرار دادن موبایل در حالت ایمن، برنامه‌های شخص ثالث حدف می‌شوند.

برای قرار دادن گوشی در حالت ایمن، آن را خاموش کنید؛ مجدداً دکمه پاور را فشار داده و نگهدارید تا علامت Xiaomi ظاهر شود؛ سپس دستتان را از روی دکمه پاور برداشته، بر روی دکمه کاهش صدا قرار دهید و چند لحظه صبر کنید. پس از طی کردن این مراحل، گوشی به حالت ایمن می‌رود. اگر در این حالت، گوشی بدون هیچ مشکلی کار کرد، به احتمال زیاد دلیل هنگ کردن آن برنامه‌هایی است که به تازگی نصب شده‌اند؛ بنابراین بهتر است، آنها را حذف کنید.

پاک کردن برنامه‌های بدافزار مخرب

همان گونه که در قسمت قبل گفته شد، برای پیشگیری از هنگ کردن گوشی، باید مراقب بدافزارها باشیم و در صورت مشاهده آنها را حذف کنیم. خوشبختانه نرم‌افزارها و آنتی ویروس‌هایی وجود دارند که با نصب آنها بر روی تلفن همراه، می‌توان برنامه‌های بدافزار را شناسایی نمود.

برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه

اگر هیچیک از روش‌های گفته شده جواب نداد، چاره‌ای نداریم، جز اینکه دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانیم.

لازم به توضیح است که هر برنامه‌ای یک سری فایل‌های سیستمی دارد که برخی از آنها حتی با حذف نرم‌افزار نیز بر روی گوشی باقی می‌مانند؛ با ریست فکتوری کردن گوشی، این قبیل فایل‌ها به طور کامل پاک می‌شوند؛ البته در این حالت کلیه اطلاعات و برنامه‌های موبایل نیز از این می‌روند؛ بنابراین سعی کنید، از داده‌های مهم گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تنظیمات developer option

در پایان یک راه حل دیگر جهت رفع هنگ کردن موبایل ارائه می‌دهیم که از طریق بخش تنظیمات گوشی شیائومی انجام شده و در اغلب موارد، جواب می‌دهد؛ اما باید توجه نمود که گزینه‌های ذکر شده، ممکن است، در مدل‌های مختلف گوشی شیائومی به گونه متفاوتی ظاهر شوند؛ بنابراین اگر در انتخاب آنها تردید دارید، حتماً از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

برای اعمال تنظیمات رفع و پیشگیری هنگی گوشی شیائومی، از قسمت تنظیمات، منوی about phone، ورژن miui را انتخاب کرده و هفت بار روی آن بزنید، تا پیام developer بر روی صفحه گوشی، ظاهر شود؛ البته این پیام به سرعت محو می‌شود.

در مرحله بعد منوی additional settings و سپس منوی developer option را انتخاب کنید. با خاموش کردن گزینه‌های transition animation scale، animation duration و window animation scale، اجرای انیمیشن‌های پیش فرض گوشی، متوقف شده، حافظه از این فایل‌ها آزاد می‌گردد و سی پی یو با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ در نتیجه گوشی دیگر هنگ نمی‌کند.

کد خبر 661915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.