آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در نوار شرقی کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت و بعدازظهر با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور، در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، افزایش ابر گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه از وزش باد در مناطق شرقی کشور کاسته خواهد شد و افزون بر مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، در جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان نیز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود، تصریح کرد: روز جمعه به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در مناطقی از شمال غرب، ابرناکی، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد و در مناطقی از غرب و جنوب غرب و در استان‌های فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و غرب کرمان نیز رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: روز شنبه گستره بارش، کل نوار غربی، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز و مناطقی از استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی را در بر خواهد گرفت و در شمال ایران، کرمانشاه، غرب همدان و لرستان، جنوب کردستان و آذربایجان غربی، بارش شدت خواهد داشت؛ به طوری که در استان‌های واقع در مرز غربی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید، گاهی با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود و بارندگی و وزش باد در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، قابل توجه است. در نیمه غربی کشور تا روز جمعه و در نیمه شرقی کشور تا روز شنبه، افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز نیز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز، نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: همچنین در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود و در روزهای شنبه و یکشنبه، وزش باد شدید همراه با نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه منجر به کاهش شدید و کیفیت هوا در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، گاهی افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۴ است و در روز _‌پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ صاف، گاهی افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۷ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 661804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.