الگوی مشارکت نخبگانی در راهبردها و نظارت به کل کشور کمک می‌کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید با مدل حکمرانی حکمی و الهی که شبکه نخبگانی را درگیر می‌کند کار را پیش ببریم‌، گفت: الگوی مشارکت نخبگانی در راهبردها و راهبری و نظارت به کل کشور کمک می‌کند.

‌به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه امروز -دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- در نشست تقدیر از فعالان دور اول طرح حامیم در محل وزارت کشور، با تشکر از استانداران در حمایت از این طرح، اظهار کرد: برگزاری این طرح که موجب اتصال حلقه میانی و بالایی حکمرانی است، نقش مهمی در بهبود حکمرانی فرهنگی دارد.

وی با تأکید بر اهمیت شبکه‌سازی نخبگان فرهنگی، افزود: در حال حاضر استادان دانشگاه زیادی در دانشگاه علامه طباطبایی روی مفاهیم قرآن کریم و حکمرانی آن کار و تحقیق کرده‌اند، اما این تحقیقات و افراد به یکدیگر متصل و شبکه‌سازی نشده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این مدت در شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار ستاد علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی و خانواده و زنان تشکیل دادیم و میزهای کارشناسی زیر نظر این ستادها تشکیل شدند؛ همچنین در این مدت اکثر رصدخانه‌های فرهنگی اجتماعی کشور را دعوت کرده‌ایم و از نظرها، آمارها و داده‌های این رصدخانه‌ها مطلع شده‌ایم‌. بر اساس این آمار به تشکیل یکصد میز کارشناسی برای چهار ستاد یاد شده رسیدیم‌.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از رصد، راهبردی، راهبری و راه‌سنجی سیاست‌ها را مدنظر دارد تا راهبری دستگاه‌ها و نظارت و اثرسنجی سیاست‌ها را بررسی کنیم.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تافته جدابافته نیست، لازم است با مدل حکمرانی حکمی و الهی که شبکه نخبگانی را درگیر می‌کند، کار را پیش ببریم‌. الگوی مشارکت نخبگانی در راهبردها و راهبری و نظارت میزها به کل کشور کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از ائمه جمعه می‌خواهم در انتقال اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به مردم و برای عملیاتی کردن آن کمک کنند.

منبع: فارس

کد خبر 661478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.