بازدید استاندار اصفهان از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان

استاندار اصفهان در بازدید از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC)جمعیت هلال احمر استان گفت: هلال احمر به عنوان یکی از خطوط اصلی ورود برای خدمت‌رسانی به مردم در بحران‌ها و حوادث مختلف به شمار می‌آید.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی به مناسبت هفته هلال احمر از معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان بازدید کرد.

وی در نشست با مدیرعامل و معاونت‌های جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: جمعیت هلال احمر باید ارائه آموزش‌های لازم به داوطلبان را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد تا در حوادث مختلف دچار بحران عدم وجود نیروی متخصص نشویم و آمادگی لازم را در همه صحنه‌ها داشته باشیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر مصداق بارز فعالیت‌های جهادی است؛ چرا که در بسیاری از مواقع، سخت‌ترین کارها بر عهده آنان بوده و از این رو در قله ایثار ایستاده است که این جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه هلال احمر در همه حوزه‌های حوادث نقش‌آفرین است، خاطرنشان کرد: هلال احمر به عنوان یکی از خطوط اصلی ورود برای خدمت‌رسانی به مردم در بحران‌ها و حوادث مختلف به شمار می‌آید.

وی با اشاره به نگاه عالمانه هلال احمر نسبت به حوزه‌های فعالیتی خود، عنوان کرد: روندی که جمعیت هلال احمر در پیش گرفته عالمانه و آموزش‌محور بوده و این واقعاً مثال‌زدنی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نگاه فرهنگی هلال احمر نسبت به حوزه‌های فعالیتی خود ستودنی است، اضافه کرد: هنگامی که داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران در کشور ترکیه یا هر کشور دیگری حضور پیدا می‌کنند و در اوج نگاه خیرخواهانه و بشر دوستانه، پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برند، باعث می‌شوند که لحظه خروج از آن مناطق بحران‌زده یک پیوند قلبی میان مردم آن منطقه و داوطلبان هلال احمر ایجاد شود.

دکتر مرتضوی گفت: هلال احمر در کنار اقدامات تخصصی خود، یک نگاه مکتبی هم دارد و این باعث شده هلال احمر دارای تفاوت‌هایی باشد. هلال احمر در یک مجموعه فکری و گروه خاص قرار ندارد و به صورت فراجناحی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند که همین موضوع هلال احمر را متمایز می‌کند.

وی تصریح کرد: آحاد جامعه در راستای دریافت خدمت، به صورت آسان با هلال احمر ارتباط می‌گیرند. حضور خانه‌های هلال نیز یک ظرفیت فوق‌العاده است که به واسطه آن فرصت خدمت‌رسانی به مردم را در جامعه بیشتر گسترش دهیم.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که جمعیت هلال احمر استان با آن‌ها مواجه است، افزود: اصلی‌ترین چالش، موضوع کمبود نیروی انسانی در هلال احمر است که باید اقدامات لازم برای بر طرف شدن این مشکل انجام شود.

وی ادامه داد: در مجموعه‌هایی نظیر هلال احمر با توجه به ظرفیت داوطلبی که دارد، این امکان وجود دارد که با همین ظرفیت داوطلبان اقدامات لازم را انجام داد و از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با اشاره به انجام ۱۹ هزار عملیات در بازه زمانی ۱۰ ساله گذشته توسط جمعیت هلال احمر استان اصفهان، تصریح کرد: این مشخص است که جمعیت هلال احمر در این زمینه به صورت فعال حضور داشته و حجم زیادی از حوادث را بر عهده دارد.

استاندار اصفهان در پایان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان با ظرفیت بیش از ۴۰ هزار داوطلب در حوادث کویر، ساحل، جاده، کوهستان، برف، سیل، زلزله، حضور در کشورهای بحران‌زده و… مشغول فعالیت است و با توجه به گستردگی فعالیت‌های این جمعیت، نیاز است که مشکلات و چالش‌های آن در راستا خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم برطرف شود. ر

کد خبر 661252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.