افتتاح ۲۴ پروژه عمرانی شهر شیراز تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ۲۴ پروژه از پروژه‌های جهش عمرانی که بهمن‌ماه سال گذشته کلنگ‌زنی شد، سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال‌جاری افتتاح خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر سلطانی امروز_ یک‌شنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته، جهش عمرانی شهر شیراز با بالغ بر ۱۲۰ پروژه عمرانی شامل افتتاح حدود ۵۰ پروژه و کلنگ‌زنی بیش از ۷۰ پروژه عمرانی از دهه فجر تا نیمه شعبان آغاز شد.

وی افزود: فلسفه این جهش عمرانی اجرای پروژه‌های هدفمند و ویژه با رویکرد رفع مسئله‌های شهری به‌ویژه ترافیک با توجه به طرح جامع ترافیک و توزیع عادلانه خدمات در شهر شیراز بود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سال‌های متمادی با بی‌توجهی‌ها، فاصله معناداری بین پروژه‌های زیرساختی و خدماتی شهرک‌های مختلف و مناطق متعدد شهر شیراز ایجاد شده بود تا جایی که در بعضی از مناطق از ادبیات شهروند درجه ۲ به زبان اهالی محلات جنوب و شرق شیراز جاری بود. نهضت آسفالت در شهر شیراز رقم خورده بود اما کوچه‌های خاکی در مناطق ۹، ۳، ۷ و ۲ بیداد می‌کرد.

وی تصریح کرد: خرابی آسفالت‌های بسیاری از معابر در مناطق جنوب و شرقی شیراز، احداث نکردن پارک محلی، بهسازی معابر، پیاده‌راه‌ها، سالن‌های ورزشی، مبلمان شهری و بلوارهای خاکی از مسئله‌های جدی مناطق مذکور بود.

سلطانی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با کمک معاونان عمرانی، شهرداران مناطق، بخش اعظمی از این مسائل احصا شد و برنامه‌ای دو ساله برای اجرای برخی پروژه‌ها در مناطق در کمیسیون عمران حمل‌ونقل برنامه ریزی شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ پیگیری این پروژه‌ها از هفتم فروردین‌ماه سال جاری با همراهی شهردار شیراز آغاز شد و با تشکیل کمیته‌های ارزیابی و بررسی فعالیت عمرانی مناطق از ابتدای سال در حال رصد و پیگیری است.

وی گفت: با همت شهردار کمیته رفع موانع تشکیل و پیگیری‌های شورا، تحرک خوبی در سطح مناطق در حال رخ دادن است.

سلطانی ادامه داد: ۲۴ پروژه از پروژه‌های جهش عمرانی که بهمن‌ماه سال گذشته کلنگ‌زنی شد، سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال‌جاری افتتاح خواهد شد و یکی از دغدغه‌های جدی کمیسیون اجرای با سرعت پروژه‌ها با دو هدف کاهش هزینه‌ها با توجه به مسئله تحریم‌ها و تورم همچنین کاهش عقب‌ماندگی‌ها است.

کد خبر 661242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.