۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کارشناس قضائی قلابی دستگیر شد

فردی که با ادعای ارتباط با مسئولین عالی دستگاه قضایی اقدام به اعمال غیراخلاقی و سوءاستفاده مالی از مراجعان می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در راستای اجرای فرامین رهبر انقلاب مبنی بر برخورد با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه و جلوگیری از فرصت‌طلبی سودجویانی که با غصب عناوین قضائی موجبات بی‌اعتمادی به دستگاه قضا را فراهم می‌کنند، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه شخصی که با ادعای انتساب به قوه قضائیه و سایر نهادهای دولتی ضمن ارتباط با مخاطبان، اقدام به سوءاستفاده مالی و غیراخلاقی از قربانیان می‌کرد را با استفاده از شگردهای پیچیده اطلاعاتی شناسایی و دستگیر کرد.

متهم مذکور تحت عنوان کارشناس قضائی دادستانی کل با انتشار لوح تقدیرهایی با جعل امضای مقامات عالی قضائی، لشکری و کشوری، اعتماد قربانیان را جلب کرده بود و ضمن ارتباط با مخاطبان در بستر اینستاگرام و ارائه شماره تماس، اهداف خود را اجرایی می‌کرد.

در پی بازداشت این متهم، اسناد و اوراق جعلی نظیر کارت شناسایی ضابط دادگستری، مدرک تحصیلی دکتری حقوق جزا، کیف ممهور به نشان ضابط ویژه و کارشناس قضائی دادستانی کل کشور، مهر پزشکی مربوط به متخصص بیماری اعصاب و روان و جراح پلاستیک ضبط شد.

کد خبر 661169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.