شهرداری تهران مکلف به اجرای صدور پروانه مرمت است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مکلف به اجرای صدور پروانه مرمت است، لذا دلیل کارآمد نبودن رویه فعلی در مدیریت بافت تاریخی، پژوهش‌محور بودن این اداره است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد علوی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در یکصدوچهل‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه، هفته میراث فرهنگی و بزرگداشت شاعر ادیب و بزرگ خیام نیشابوری است؛ شعار شورای بین‌المللی موزه‌ها نیز «موزه‌ها، پایداری و بهزیستی» است، بنابراین موزه باید به پایداری محیط و اجتماعی که به آن تعلق دارد کمک کند.

وی با بیان اینکه در موزه‌ها نسبت به سیستم انرژی خورشیدی و پاک نباید بی‌تفاوت باشیم، افزود: طبق حکم ۹۱ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، تاکید بر توسعه گردشگری پایدار از طریق تشکیل سازمان گردشگری با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های ویژه موزه‌ها و تشکیل شورای راهبری و سیاست‌گذاری موزه‌ها باید در رأس امور اجرایی سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و ستاد گردشگری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مکلف به اجرای صدور پروانه مرمت است، لذا دلیل کارآمد نبودن رویه فعلی در مدیریت بافت تاریخی، پژوهش‌محور بودن این اداره است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مصادیق میراث فرهنگی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، حفاظت از میراث طبیعی در سطح شهر همچون حفاظت از درختان خیابان ولی‌عصر (عج)، کن، دره فرحزاد و قنات فعال مهرگرد است، بر اساس حکم ۴۸ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، زیرساخت‌های طبیعت‌گردی، بوم‌گردی و زیست در طبیعت، بی‌شک در صورت ساخت‌وساز و توسعه شهری بدون توجه به عوامل طبیعی و زیرسطحی همچون آب‌های زیرزمینی، دچار آسیب و اثرات تخریب این میراث پس از گذشت زمان، در فرودست نمایان خواهد شد.

حکم قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه امروز صادر شد

مهدی اقراریان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری اظهار کرد: حکم قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه امروز صادر شده و بوستان مذکور توسط برج‌های بلندمرتبه محاصره شده است، به نظر می‌رسد باید زنجیره انسانی دور بوستان تشکیل داد تا از قطع درختان جلوگیری شود.

وی گفت: این حکم از نظر ماهوی ایراد دارد، ما شبانه از این بوستان بازدید کردیم؛ در جریان این بازدید اهالی مسجد الزهرا (س) تاکید داشتند در پس این موضوع رابطه‌هایی وجود دارد و تصمیم دارند ساختمان پنج طبقه در این بوستان احداث کنند.

درخت موجودی مقدس است و نباید قطع شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به تذکر اقراریان گفت: درخت موجودی مقدس است و قاضی نمی‌تواند حکم قطع درخت را صادر کند.

وی افزود: در بوستان کوهپایه درختان ۲۰ ساله است، لذا ایستادگی می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که درختان قطع شوند و از نیروی انتظامی هم انتظار نداریم که از افرادی که تصمیم دارند درختان را قطع کنند، حمایت کند.

کد خبر 661154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.