گرانی سوخت در اروپا تلفات بیشتری نسبت به کرونا داشته است

افزایش قیمت سوخت باعث شد میزان مرگ‌ومیر بین نوامبر سال ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳، نسبت به سال‌های گذشته ۱۴۹ هزار نفر افزایش پیدا کند که از این میان، ۶۰ هزار مورد آن به دلیل بیماری کووید -۱۹ در ۲۸ کشور اروپایی رخ داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش شدید قیمت انرژی در سراسر اروپا به دنبال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه مرتبط با جنگ اوکراین، باعث مرگ‌ومیر تعداد زیادی از افراد شده است به طوری که میزان مرگ‌ومیر در زمستان گذشته بیشتر از تلفات ناشی از همه‌گیری کرونا بوده است.

قیمت برق و گاز در زمستان سال گذشته به ترتیب ۶۹ و ۱۴۵ درصد افزایش یافت. افزایش قیمت انرژی باعث شده بود مردم در معرض سرما قرار گیرند و منازل خود را به میزان کافی گرم نکنند در این صورت خطر ابتلا به مشکلات قلبی و تنفسی در میان افراد افزایش پیدا کرده بود. در ماه نوامبر سال گذشته پیش‌بینی شده بود که گران شدن قیمت سوخت باعث مرگ بین ۲۲ هزار تا ۱۳۸ هزار فرد در زمستان خواهد شد.

متاسفانه این پیش‌بینی به حقیقت پیوست و میزان مرگ‌ومیر بین نوامبر سال ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳، نسبت به سال‌های گذشته ۱۴۹ هزار نفر افزایش پیدا کرد که از این میان، ۶۰ هزار مورد آن به دلیل بیماری کووید -۱۹ در ۲۸ کشور اروپایی رخ داده است.

با توجه به مطالب ارائه شده، افزایش ۷.۸ درصدی تعداد مرگ‌ومیر نسبت به هفته‌های مشابه سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد که علت اصلی آن ناتوانی مردم در گرم کردن مناسب منازل و بیمار شدن افراد به دلیل سرما است.

در این میان، غرب روسیه را مقصر بحران انرژی در اروپا می‌داند و خواستار است که مسکو برای دستیابی به اهداف سیاسی و نظامی خود، انرژی مورد نیاز کشورهای اروپایی را تامین کند؛ مسکو نیز به نوبه خود این درخواست را رد کرده است و به تحریم‌های مشترک علیه ملت روسیه به عنوان مانع اصلی افزایش صادرات گاز از روسیه به اروپا اشاره کرده است.

در این راستا، روسیه ده‌ها میلیارد دلار برای ساخت لوله برای انتقال گاز به شمال این کشور سرمایه‌گذاری کرده بود. گزارش‌های متعدد رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که ایالات متحده این لوله‌ها را از بین برد تا نفوذ روسیه در اروپا را تضعیف کند و کنترل هژمونی واشنگتن بر کشورهای تابع اروپایی خود را حفظ کند.

کد خبر 661088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.