اجرای طرح ضربتی تیمار ۲۵۰۰ اصله درخت در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای طرح ضربتی تیمار بیش از ۲۵۰۰ اصله درخت چنار بوستان ملت درپی ضعف ناشی از کاهش نزولات آسمانی خبر داد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درخت چنار یکی از درختان قدیمی و نوستالژی شهر مشهد است که به‌طور معمول به دلیل مصرف بالای آب، همواره در مجاورت نهرها یا در مکان‌های پرآب کاشته می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب و حذف چاه‌های جذبی از سطح شهر، رطوبت عمق خاک به صورت قابل‌توجهی کاهش یافته و صدمات ناشی از این اقدام با ضعف و خزان زودرس درختان کهنسال شهر مشهد به ویژه درختان چنار بروز کرده است.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بارش باران در فصل بهار یکی از عوامل تأثیرگذار بر بهبود رشد درختان چنار است که کاهش قابل توجه این بارش‌ها در سال جاری منجر به ضعف شدید درختان چنار سطح شهر به ویژه درختان چنار بوستان ملت شده است.

انتظام گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طرح ضربتی تیمار حدود ۲۵۰۰ اصله از درختان چنار بوستان ملت هفته جاری انجام شد که در این طرح براساس نظر گیاه‌پزشک، عملیات محلول‌پاشی و آبیاری ویژه با کودهای ترکیبی انجام می‌شود تا تنش وارد شده به این درختان به حداقل برسد.

کد خبر 661030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.