دعوای پرسپولیس و سپاهان به جای باریک کشید!

پس از انجام بازی‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال، سپاهان و پرسپولیس علیه یکدیگر به‌طرز عجیبی موضع گرفتند که نتیجه آن صدور اطلاعیه‌هایی از جانب دو تیم بود که تهدید به شکایت در آن وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین هفته‌های تاریخ خواهد شد و همه‌چیز به دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان که دو مدعی قهرمانی هستند برمی‌گردد. پرسپولیس تا قبل از آغاز هفته بیست‌ونهم یک امتیاز از سپاهان بیشتر داشت و با توجه به پیروزی‌های مقتدرانه این دو تیم برابر گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران و تغییر نکردن شرایط، تکلیف قهرمان به هفته پایانی کشیده شد.

سکانس اول؛ آغاز جنگ از نشست خبری مورایس

قبل از بازی‌های هفته بیست‌ونهم جنجال زیادی حول محور دو تقابل مهم لیگ به‌وجود آمد؛ پرسپولیس و گل‌گهر از یک‌سو و جدال سپاهان و پیکان از سوی دیگر. این درگیری‌ها از صحبت‌های ژوزه مورایس در کنفرانس‌خبری پیش از بازی سپاهان و پیکان آغاز شد. سرمربی پرتغالی سپاهان با اشاره به دوستی و همکاری دیرینه یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی و پنالتی‌های پرحاشیه لیگ در هفته‌های اخیر گفت: در بازی فردا سرمربی تیم نزدیک به سرمربی پرسپولیس است بنابراین بازی رقابتی خواهد بود و می‌دانید که ما خوش‌شانس نیستیم که برای ما پنالتی گرفته شود پس بازی ساده‌ای نخواهد بود.

سکانس دوم؛ درویش آتش اختلافات را شعله‌ور کرد!

پس از بازی‌های هفته ۲۹، رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به صحبت‌های مورایس درباره اشتباهات داوری به‌سود پرسپولیس گفت: «آن طفلک (ژوزه مورایس) که اصلاً بازیکنان ما را نمی‌شناسد. حتی اگر از او بپرسید که ۱۰ بازیکن کشورش را بگوید، احتمالاً شاید نداند، اما خوراک ناسالم به او داده می‌شود، مورایس هم حقوق‌بگیر است و اگر اوامر آن‌ها (مدیران سپاهان) را اجرا نکند و سخنگوی آن‌ها نباشد، شاید مشکلاتی برای فصل بعدش ایجاد شود. امروز همان مربی که مورایس می‌گفت، نتیجه تیمش با آن چیزی که می‌گفتند، متفاوت بود. پس اگر قرار بود که حرف آن‌ها درست باشد، سپاهان نباید برنده می‌شد. اتکای ما به خداست و خدا یاری می‌کند. اگر تقدیرمان باشد، برنده می‌شویم و ان‌شاءالله مزد آن همه تلاش بازیکنان و کادر فنی را خواهیم گرفت.»

دعوای پرسپولیس و سپاهان به جاهای باریک کشید!

سکانس سوم؛ از صحبت‌های نورافکن تا احضار به کمیته انضباطی

چندین هزارمتر آن طرف‌تر روی چمن ورزشگاه نقش‌جهان، امید نورافکن، مدافع سپاهان پس از برتری پرگل تیمش مقابل پیکان درخصوص احتمال قهرمانی طلایی‌پوشان در لیگ برتر خاطرنشان کرد: با توجه به همه مسائلی که بیرون از فوتبال وجود دارد، من فکر می‌کنم سپاهان اگر هفته آخر جایگاه اول را هم به‌دست نیاورد، به‌زعم همه اهالی فوتبال و تماشاگرانی که فوتبال را می‌فهمند و متوجه می‌شوند پشت پرده چه اتفاقاتی وجود دارد، قهرمان این فصل شد.

همین صحبت‌های نورافکن باعث شد تا دقایقی بعد از این مصاحبه تلویزیونی، کمیته انضباطی با صدور ابلاغیه‌ای از ستاره سپاهان درخواست کند طی ۴۸ ساعت آینده توضیحات تکمیلی خود را درباره ادعاهای جنجالی‌اش ارائه کند.

سکانس چهارم؛ مجتبی حسینی بازیگر مهمان این سریال!

همان زمانی که امید نورافکن چنین صحبت‌هایی انجام داد در طبقه اول ورزشگاه نقش‌جهان، مجتبی حسینی در کنفرانس‌خبری علیه سپاهان حرف بزند؛ سرمربی پیکان گفت: «به عقیده من تیم با قدمتی همچون سپاهان با این تشکیلات و مربی‌ای که دوست مورینیو است، نیاز به اینقدر کمک از جانب داور نداشت. برای فوتبال خجالت‌آور بود که یک صحنه معمولی را پنالتی اعلام کردند. ناحقی‌کردن این‌بازی و آن بازی ندارد. پیکان را این‌طور خُرد کنید، چه می‌شود؟ صحنه پنالتی را ببینید! خنده‌تان می‌گیرد. کارت زرد دوم برای اخراج تمیروف را هم به‌راحتی دادند. فکر کنم سپاهان نیازی به این حمایت‌ها ندارد. این باشگاه آنقدر ثروت و بازیکن دارد که نیازی به این حمایت‌ها نداشته باشد.»

پس از این حجم از مصاحبه‌ها، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در کنفرانس‌خبری این‌گونه به صحبت‌ها به‌خصوص ادعاهای مدیرعامل پرسپولیس واکنش نشان داد: «شاید او مدرکی برای اثبات این مسئله دارد. من هیچ نظری نمی‌توانم در این‌باره بدهم، درک می‌کنم که این‌گونه صحبت کند. این حرف‌ها را با گوش‌های خودم نشنیدم، اگر روزی چنین حرفی را رودررو به من بگوید، شاید آن موقع بتوانم جوابی به او بگویم و به او نیز احترام می‌گذارم. من آدمی نیستم نظری بدهم در مورد اینکه کسی چیزی بگوید. به ایشان احترام هم می‌گذارم.»

مورایس همچنین در پاسخ به اظهارات مجتبی حسینی به این سه کلمه قناعت کرد: من واقعاً متأسفم.

دعوای پرسپولیس و سپاهان به جاهای باریک کشید!

سکانس پایانی؛ این داستان ادامه دارد..

سپس باشگاه سپاهان در اطلاعیه‌ای نوشت: در پی توهین‌های هتاکانه رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد باشگاه بزرگ سپاهان و ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان، از وی شکایت می‌کند. باشگاه سپاهان، علی‌رغم این‌که پاسخ صحبت‌های نامبرده را به‌طور کامل و جامع داشته و آماده ارائه بوده اما براساس توصیه‌های کارگروه عالی نظارت بر مسابقات لیگ‌های کشور شکایت خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کرده و تقاضای بررسی و برخورد قاطعانه با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را دارد.

در ادامه باشگاه پرسپولیس ساعتی بعد از اعلام شکایت از رضا درویش از سوی مسئولان باشگاه سپاهان، در رسانه خود اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و علیه اظهارات ژوزه مورایس سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی و امید نورافکن، ستاره گلزن این تیم موضع گرفت. سرخ‌پوشان پایتخت در رسانه رسمی خود اطلاع دادند که آن‌ها هم از مورایس و نورافکن قصد شکایت دارند. بیانیه آن‌ها که به این مضمون است: «این باشگاه با توجه به اظهارنظرهای صورت گرفته از سوی ژوزه مورایس ، امید نورافکن و اعضای تیم فوتبال اصفهان قبل و بعد از بازی‌های هفته بیست‌ونهم، از ایشان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت خواهد برد. این اظهارنظرها حاوی اتهامات دروغ و عوام‌فریبانه علیه باشگاه پرسپولیس و دیگر عوامل فوتبال بوده است که با توجه به اتفاقات بازی اخیر این تیم به نظر می‌رسد با هدف ایجاد فشار برای تأثیرگذاری بر نتایج رقابت‌ها همچنین وارونه جلوه دادن حقایق موجود، صورت گرفته است. باشگاه پرسپولیس با توجه به کارهای مهم‌تری که دارد، هنوز تصمیم به پاسخگویی رسانه‌ای به‌عنوان حق طبیعی و قانونی نگرفته است و تا این لحظه بنابر استفاده از حق خود برای پیگرد حقوقی و انضباطی دارد که بر این اساس از دو نامبرده شکایت می‌شود.»

دعوای پرسپولیس و سپاهان به جاهای باریک کشید!

کد خبر 660965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.