بسته پیشنهادی شهرداری برای مترو و رینگ چهارم تهیه شود

استاندار اصفهان با بیان اینکه در دیدار با وزرا باید صدای واحد از استان بلند شود، گفت: شهرداری بسته‌های پیشنهادی خود درباره قطار شهری، رینگ حفاظتی، بازآفرینی شهری و قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی آماده کند تا قبل از دیدار با وزرای کشور و راه و شهرسازی بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری اصفهان اظهار کرد: از باب تشکیل این جلسه از مدیریت شهر و شورا تشکر می‌کنم، برگزاری چنین جلساتی رویکرد خوبی است که باید به صورت دوره‌ای برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برخی مسائل مبتلا به استان و شهر اصفهان را با همفکری و نگاه هم‌افزا پیش می‌بریم، زیرا قطعاً نتایج مطمئن‌تری خواهیم گرفت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مسائل شهر را پس از طرح و بررسی، در قالب بسته‌های پیشنهادی باید در دیدار با وزرا مطرح کنیم، تصریح کرد: در این صورت می‌توانیم از پشتیبانی وزرا برای به سرانجام رساندن کارها بهره مند شویم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در خط دوم مترو سیاست اولویت دادن به ساخت بعضی ایستگاه‌ها را در پیش بگیرید، زمانی که خط دوم به بهره برداری رسید و بارگذاری انجام شد مابقی ایستگاه‌ها بر حسب تقاضایی که وجود دارد احداث شود.

مرتضوی با بیان اینکه پیشنهاد مشخص برای راه اندازی شرکت پروژه رینگ حفاظتی برای تشریح در دیدار با وزیر راه و شهرسازی آماده شود گفت: وزیر راه و شهرسازی نگاه خوبی به برون سپاری کارها به استان‌ها دارد، این نگاه می‌تواند راهگشا باشد تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در موضوع قانون مالیات بر خانه‌های مسکونی خالی دولت نمی‌تواند کاری کند گفت: تنها مسیر برای اجرای این قانون شهرداری‌ها هستند.

وی ادامه داد: بسته پیشنهادی خود را درباره قانون مالیات بر خانه‌های مسکونی خالی و اینکه شهرداری‌ها ذی‌نفع شوند آماده کنید تا به وزیر راه و شهرسازی ارائه کنیم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه در دیدار با وزرا باید صدای واحد از استان بلند شود افزود: شهرداری بسته‌های پیشنهادی خود درباره قطار شهری، رینگ حفاظتی، بازآفرینی شهری و قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی آماده کند تا قبل از دیدار با وزرای کشور و راه و شهرسازی بررسی کنیم، در نهایت آن بسته پیشنهادی را به وزرا ارائه کنیم.

کد خبر 660819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.