نیروهای پلیس به آموزش‌های امداد و نجات مسلط می‌شوند

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه واحدهای پلیس اولین واحدی هستند که پیش از اورژانس و هلال احمر در صحنه حوادث حضور پیدا می‌کنند، گفت: برای مسلط شدن این واحدها به آموزش‌های امداد و نجات برنامه‌ریزی‌هایی را مد نظر داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری در ششمین روز از هفته هلال احمر با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان دیدار و با تبریک این هفته، اظهار کرد: امدادگران هلال احمر بدون هیچ‌گونه توقع و چشم‌داشتی در تمام صحنه‌ها و بحران‌ها و بلایای طبیعی و غیرطبیعی حضور پیدا کرده و بدون در نظر گرفتن اینکه فرد مصدوم دارای چه دین، نژاد، فرهنگ و مرام و مسلکی است و تنها برای کمک به هم‌نوع خود تا پای جان تلاش می‌کنند و حتی گاهی خود را به خطر می‌اندازند که تلاش این عزیزان قابل تحسین است.

وی افزود: اقدامات جمعیت هلال احمر کشور در سیل، زلزله و سایر بحران‌ها به خصوص در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان تصادفات جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است و بر خود لازم می‌دانم که از همکاری و همراهی خوبی که کارکنان این جمعیت در طرح نوروزی پلیس داشتند، تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: واحدهای گشت انتظامی به عنوان اولین واحدهایی هستند که همیشه در همه صحنه‌ها و حوادث حضور دارند. به همین دلیل آموزش و توانمندسازی این واحدها به آموزش‌ها و مهارت‌های امداد و نجات اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک با همکاری معاونت تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان اصفهان و مدیریت جمعیت هلال احمر این اتفاق بزرگ در استان اصفهان رخ دهد و تمام مأموران پلیس بتوانند به یک امدادگر تبدیل شده و در مواقع لزوم از این آموزش‌ها برای نجات جان شهروندان بهره‌گیری کنند.

میرحیدری اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از نیروهای پلیس استان به آموزش‌های امداد و نجات مسلط بوده و موارد متعددی از نجات شهروندان حادثه‌دیده و مصدوم، توسط مأموران را داشتیم که مورد تحسین مردم نیز واقع شده و در فضای مجازی بازتاب پیدا کرده است، اما با این حال معتقدم لازم است تمام نیروهای پلیس به‌ویژه نیروهای پلیس راهور و راه استان به این آموزش‌ها مسلط شوند.

محمد نوید متقی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور فرمانده انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: نقاط بسیار مشترکی میان جمعیت هلال احمر و پلیس وجود دارد و هر دو نهاد برآمده از بطن و متن مردم هستند و هدف نهایی هر دوی آن‌ها نیز خدمت‌گزاری خالصانه و بی‌منت به مردم است.

وی با اعلام آمادگی در خصوص اجرای طرح آموزش امداد و نجات به مأموران پلیس استان اصفهان، گفت: جمعیت هلال احمر استان اصفهان هم‌اکنون در طرح زمستانه و طرح نوروزی با پلیس همکاری بسیار خوبی دارد و علاوه بر این نیز آمادگی کامل دارد تا در تمام زمینه‌ها و بخش‌های مورد نیاز با فرماندهی انتظامی استان اصفهان همکاری کند.

کد خبر 660637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.