عرضه نخستین گروه از تاکسی‌های هیدروژنی در هامبورگ

هامبورگ آلمان ضمن رونمایی از نخستین گروه ۲۵ تایی از تاکسی‌های هیدروژنی در خیابان‌های خود متعهد شد از یکم ژانویه ۲۰۲۵ تمام تاکسی‌های جدید شهر بدون آلایندگی شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخستین گروه ۲۵ تایی از تاکسی‌های هیدروژنی در خیابان‌های هامبورگ آلمان به ارائه خدمات مشغول شد. تأمین بودجه این خودروها از محل پروژه «تاکسی‌های آینده» انجام گرفت که به عرضه ۳۵۰ تاکسی بدون آلایندگی در سطح شهر اختصاص دارد و تاکنون تعداد این تاکسی‌ها را از پنج عدد در مرکز تجاری هانسیتیک از آوریل ۲۰۲۱ به میزان چشمگیری افزایش داده است، با این حال برای نخستین بار است که پروژه تاکسی‌های آینده بودجه خود را صرف توسعه تاکسی‌هایی می‌کند که به جای باتری معمولی از هیدروژن استفاده می‌کنند.

هامبورگ خاطرنشان کرد که این تاکسی‌ها به‌منظور توسعه پایدار حمل‌ونقل در بخش خصوصی آغاز به کار کرده که باعث واکنش مقامات محلی شده است تا قانون جدیدی را در مورد جابه‌جایی پایدار به تصویب برسانند. سنای هامبورگ در مسیر این توسعه اعلام کرده است که به‌عنوان بخشی از قانون حفاظت از آب‌وهوا، از یکم ژانویه ۲۰۲۵ تمام تاکسی‌های جدید باید بدون آلایندگی باشند.

عرضه نخستین گروه از تاکسی‌های هیدروژنی در هامبورگ

مالکان شرکتی تاکسی‌های هیدروژنی جدید در یک بیانیه مطبوعاتی حمایت خود را از حمل‌ونقل پایدارتر اعلام کردند. هر یک از این دو مالک نزدیک به ۱۵۰ تاکسی در اختیار دارد که در سه شرکت مختلف حمل‌ونقل در حال خدمات‌رسانی است. در میان این تاکسی‌ها ۴۰ خودروی الکتریکی و با ورود تاکسی‌های جدید، ۲۵ خودروی هیدروژنی وجود دارد که به‌معنای آلایندگی صفر تقریباً نیمی از ناوگان حمل‌ونقل آن‌ها است.

مقامات محلی هامبورگ نیز به ایجاد صندوقی اقدام کردند که در کنار بودجه موجود فدرال برای حمایت از هزینه‌های اضافی تحمیل‌شده بر شرکت‌های حمل‌ونقل شهر، از عرضه ۴۶۰ تاکسی بدون آلایندگی در خیابان‌ها حمایت می‌کند که ۶۰ تاکسی از میان آن‌ها مناسب برای استفاده ویلچرنشینیان طراحی شده است.

مالکان شرکت‌ها با این حال طی یک بیانیه رسمی بزرگ‌ترین مانع برای پذیرش سریع‌تر فناوری تاکسی‌های الکتریکی و هیدروژنی را کمبود ایستگاه‌های شارژ و ایستگاه‌های سوخت هیدروژن و نه هزینه اضافی معرفی، اما ابراز امیدواری کردند که در آینده به توسعه بیشتر گزینه‌های حمل‌ونقل و جابه‌جایی بدون آلایندگی ادامه دهند.

عرضه نخستین گروه از تاکسی‌های هیدروژنی در هامبورگ

کد خبر 660546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.