نقش دانشگاه در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان چیست؟

یک دکترای شیمی آلی گفت: برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید ارتباط این مراکز با دانشگاه افزایش پیدا کند و پتانسیل‌های دانشجویی نیز در این مراکز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش دولت در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: دولت این توانایی را دارد که نقش بسزایی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا کند.

وی افزود: درواقع دولت می‌تواند با تأمین بودجه لازم و در اختیار قرار دادن منابع کافی شرکت‌های دانش‌بنیان را احیا کند و آن‌ها را توسعه دهد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: با انجام چنین اقداماتی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند متخصصان بیشتری استخدام و گردش مالی مطلوبی به اقتصاد کشور وارد کنند.

وی در رابطه با عملکرد کشورهای دیگر در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در گذشته کشوری مانند مالزی با مشکلات بسیاری در حوزه آب روبه‌رو بود، اما به کمک دانشجویان این مشکل را رفع کرد.

یوسفی تصریح کرد: این کشور از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌های خود استفاده کرد و تسهیلات مالی مطلوبی در اختیار دانشجویان قرار داد تا در این حوزه فعالیت کنند.

وی در همین رابطه افزود: در ایران نیز لازم است به سوی استفاده از پتانسیل‌های دانشگاهی رهسپار شویم.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: دانشگاه از بخش‌های مختلفی مانند تحقیق، توسعه و اتاق فکر برخوردار است دولت برای رفع مشکلات خود می‌تواند با دانشگاه در ارتباط باشد.

وی تاکید کرد: برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید ارتباط این مراکز با دانشگاه افزایش پیدا کند و پتانسیل‌های دانشجویی نیز در این مراکز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 660491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.