تایید میزبانی فولادشهر از حریفان استقلال در آسیا از سوی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: باشگاه استقلال از ما درخواست کرد تا ورزشگاه فولادشهر را به عنوان میزبان مسابقات آسیایی خود معرفی کند، ما نیز موافقت خود را اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مدیران باشگاه استقلال تا دهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ فرصت داشتند که مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه‌ای، بارگذاری کنند. حدود ۹ ماه به سرخابی‌های پایتخت زمان داده شد تا این مهم از سوی آنها صورت گیرد، اما باشگاه استقلال موفق نشد طلب استراماچونی را پرداخت کند تا قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گیرد.

درنهایت استقلالی‌ها هفته‌های اخیر موفق شدند طلب استراماچونی را پرداخت و روند بارگذاری مدارک خود در سامانه مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را آغاز کنند تا در صورتی که شانس مجدد برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا کسب شود، شرایط میزبانی آنها در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا مهیا باشد.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان صبح امروز، چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در حضور اصحاب رسانه درخصوص حذف سرخابی‌های پایتخت از آسیا گفت: من همیشه امیدوار بودم، خصلت ورزشی من به این شکل بود که امیدوار می‌ماندم و از خط پایان عبور می‌کردم. اگر ناامید بودم، به خط پایان نمی‌رسیدم. برای همین هنوز امیدوارم. فدراسیون فوتبال هم برای تحقق این امر تلاش می‌کند مگر اینکه خدایی ناکرده، کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادی بگیرد مثل اینکه مدارک دیر بارگذاری شده است. البته AFC مهلت داد و اعلام کرد که وقت دارید از حق قانونی خود دفاع کنید. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و فدراسیون نیز مستندات لازم را ارائه کردند.

با این حال در ساعات گذشته و با اعلام بعضی رسانه‌ها، باشگاه استقلال در اقدامی جالب توجه در مدارک آپلود شده خود، ورزشگاه فولادشهر اصفهان را برای میزبانی مسابقات معرفی کرده است.

ورزشگاه فولادشهر جزو استادیوم‌های گرید A کنفدراسیون است

در همین خصوص و برای روشن‌تر شدن این موضوع، علیرضا احسانی، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تأیید میزبانی استقلال از حریفان آسیایی خود در ورزشگاه فولادشهر اظهار کرد: طی نامه‌نگاری‌های انجام گرفته، باشگاه استقلال از ما درخواست کرد تا ورزشگاه فولادشهر را به عنوان میزبان مسابقات آسیایی خود معرفی کند و ما هم موافقت خود را اعلام کردیم. البته فکر می‌کنم چند فاکتور برای انتخاب فولادشهر برای آنها مطرح بود که از جمله آن می‌توان به حضور هواداران این تیم و سابقه میزبانی فولادشهر در مسابقات آسیایی اشاره کرد. درواقع این ورزشگاه گرید یک AFC را دارد و مشکلی برای میزبانی در آن نیست.

قیمت‌گذاری اجاره ورزشگاه به آینده موکول شد

وی در رابطه با مبلغی که استقلال بابت میزبانی باید به ذوب‌آهن پرداخت کند، گفت: قراردادهای لازم منعقد شده است، اما قیمت‌گذاری را به زمانی که حضور این تیم در آسیا قطعی شد، موکول کرده‌ایم؛ چراکه نمی‌دانیم نرخ تورم در چهار ماه آینده چگونه خواهد بود.

کد خبر 660403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.