افزایش تخلفات ساخت‌وساز در کرج به دلیل تأخیر در ابلاغ طرح تفصیلی

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج گفت: تأخیر در تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی هزینه‌های جبران‌ناپذیری برای این کلانشهر داشته و تخلف‌های ساخت‌وساز را افزایش داده است.‌

به گزارش ایمنا، سید مرتضی اعتصامی اظهار کرد: طرح تفصیلی چند سال یکبار باید بازنگری شود و مقدمات و تشریفات قانونی آن به‌نحوی باشد که شهرداری آن را تنظیم و به تصویب شورای اسلامی شهر، کمیسیون ماده ۵ و در شورای برنامه‌ریزی استان و سپس به تائید شورای عالی معماری و شهرسازی برساند.

وی افزود: طرح تفصیلی در واقع برنامه توسعه‌ای شهر است و بعضی الزامات زیست‌محیطی، شهرسازی معماری، حمل‌ونقلی آن در این طرح گنجانده شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در ادوار گذشته بررسی‌نکردن به‌موقع طرح تفصیلی توسط شهرداری کرج یا مشاور طرح بازه زمانی این طرح طولانی شده و به مغایرت‌ها پرداخته نشده که مشکلاتی در پی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات، تمکین نکردن مردم به الزامات طرح تفصیلی بوده، ضمن آنکه در بخش‌های مختلف دارای مغایرت است، گفت: مشکلات ناشی از انجام درست طرح تفصیلی کنونی و عدم بازنگری به‌موقع این طرح سبب شده است تا بخشی از پهنه فضای سبز کرج طبق برنامه محقق نشود.

وی افزود: اگر طرح تفصیلی کرج به‌موقع تهیه و تصویب می‌شد، در حال حاضر ۲۳۸۰ هکتار فضای سبز در این کلانشهر داشتیم، در صورتی که ۱۲۱ هکتار آن تبدیل به فضای سبز نشده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 660350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.