اهمیت ایجاد علاقه به خواندن کتاب و پژوهش در دانش‌آموزان

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه علاقه به مطالعه باید از دوران کودکی در دانش‌آموزان نهادینه شود، گفت: خواندن مجلات رشد این امکان را فراهم می‌کند تا نخستین تجربه‌های شیرین مطالعه و علاقه به خواندن کتاب و پژوهش در دانش‌آموزان شکل گیرد.

علیرضا سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مجلات رشد براساس توانایی‌ها، علایق و نیازهای دانش‌آموزان نسل جدید، مطالب متنوعی از حوزه‌های مختلف علوم، معارف، هنرها و مهارت‌های بشری را در اختیار آنها قرار می‌دهد، اظهار کرد: این مجلات با استفاده از هنجارهای زبانی و تصویری، به شکل جذاب، سبب افزایش دانش و وسعت نگرش دانش‌آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه به مطالعه باید از دوران کودکی در دانش‌آموزان نهادینه شود، افزود: خواندن مجلات رشد این امکان را فراهم می‌کند تا نخستین تجربه‌های شیرین مطالعه در دانش‌آموزان شکل گیرد و علاقه به خواندن کتاب و پژوهش را بین آنها تقویت کند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا کنون بیش از دو میلیون جلد مجله به‌صورت ماهانه ۳۰۰ هزار جلد و در ۱۳ عنوان، در سراسر استان اصفهان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در کشور، رتبه نخست اشتراک مجلات رشد را در کارنامه خود ثبت کرده است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری، جشنواره «ارتقای دانش حرفه‌ای معلمان همراه با مجلات رشد» از سوی معاونت آموزش ابتدایی برگزار شده است که با استقبال خوبی از سوی آموزگاران استان همراه شد. در این جشنواره، بیش از ۲۰۰ اثر در محورهای پوستر، موشن‌گرافی و فیلم کوتاه دریافت و پس از داوری، آثار برتر مشخص شده است.

کد خبر 660287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.