۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
ذاکری کلیددار شهر تیران شد

اعضای شورای اسلامی شهر تیران «سید محمدرضا ذاکری» را به عنوان کلیددار این شهر انتخاب و به استانداری اصفهان معرفی کردند.

الهام نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتخاب شهردار جدید تیران اظهار کرد: پس از استعفای حسن حجتی شهردار پیشین این شهر، اعضای شورای اسلامی با اکثریت آرا سید محمدرضا ذاکری را به عنوان شهردار جدید این خطه انتخاب و برای انجام فرآیند قانونی و صدور حکم به استانداری معرفی کردند.

وی افزود: شهردار منتخب شورای اسلامی شهر دارای سوابق متعددی در حوزه مدیریت شهری بوده که مدیر منطقه ۵ شهرداری نجف آباد، قائم مقام شهردار ورنامخواست، معاون برنامه ریزی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از جمله آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با بیان اینکه شهردار جدید مدرک کارشناس ارشد مدیریت دولتی دارد، تصریح کرد: سوابق کاری، مدرک تحصیلی، سن جوانی، انگیزه و برنامه محوری، خوش ذوق، مردم داری، متعهد و پایبند به اصول و ارزش‌ها از شاخصه‌های ذاکری به حساب می‌آید که مورد توجه نمایندگان مردم در پارلمان محلی قرار گرفت.

به گفته نادری، تلاش اعضای شورای اسلامی شهر بر انتخاب شهردار توانمند، متعهد و متخصص برای اداره شهر بود تا اینکه در مدت باقیمانده از دوره ششم مدیریت شهری حرکت توسعه متوقف نشود و به حاشیه نرود.

وی ادامه داد: تیران به عنوان یک شهر کوچک مطرح است، اما وضعیت در حال توسعه و با ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری می‌باشد که شهردار آن باید به همه نیازها توجه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران در پاسخ به برخی از سوالات پیرامون موضوع شاخصه‌های انتخاب شهردار و یا سرپرست شهرداری گفت: انتخاب شهردار و یا سرپرست شهرداری باید متناسب با وضعیت شاخصه‌های جمعیتی، درجه بندی شهرداری، مؤلفه‌های ارزیابی و طرح و برنامه افراد انجام می‌شود و نمی‌توان بدون سلیقه و مطالعه و بررسی سرفصل‌های ابلاغی عمل کرد.

وی تاکید کرد: کلید شهر باید در دست کسی قرار بگیرد که علاوه بر تعهد، تخصص، توانمندی و شاخصه‌هایی از این قبیل، سوابق روشن کاری هم داشته باشد و بتواند تصدی شهرداری درجه هفت را احراز کند.

نادری افزود: احراز پست از جمله موضوعاتی است که در قانون مشخص شده و در کمیته انتصابات استانداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تأیید حکم صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوان گرایی در مدیریت شهری مورد توجه است، اظهار کرد: گزینه پیشنهادی شورای اسلامی شهر این شاخصه را دارد و با تشکیل تیم توانمند و با ایده و جوان گرا به شهروندان خدمت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به سه ماه سرپرستی رضا ناهی، خاطرنشان کرد: در این مدت اختلالی در خدمت رسانی به مردم نشد و با همکاری مدیران شهری تدوین بودجه، اداره شهر، پاسخگویی به شهروندان، اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی و طرح‌های نوروزی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست شهرداری تا صدور حکم شهردار و آغاز کار آن، اداره شهر را بر عهده دارد و اختلالی در خدمت رسانی به شهروندان به وجود نخواهد آمد.

کد خبر 660006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.