مسئولان قضائی بر دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و عریضه‌نویسان نظارت دارند

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری گفت: مسئولان قضائی بر دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و عریضه‌نویسان نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _یکشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه_ در نشستی با معاونان دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: با همت کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف در سال گذشته ۱۱ فقره پرونده قتل با محکومیت قصاص به صلح و سازش منجر شد و تعداد ۱۲ نفر از مجرمان این پرونده‌ها با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شدند.

وی افزود: راه‌اندازی ۳۴۱ هیئت صلح در استان و کسب رتبه پنجم در پیشبرد اهداف مدل تعالی قضائی در کشور از دیگر اقدامات صورت گرفته در شوراهای حل اختلاف استان است.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری درباره بخشی از عملکرد معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی اداره‌کل دادگستری، گفت: در سال گذشته معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری با حمایت از یکصد و بیست نفر از ایتام مقام برتر را در استان کسب کرد.

وی اضافه کرد: بازدیدهای موردی مقامات قضائی در ۱۲ مسجد استان نیز که توسط امور فرهنگی دادگستری برنامه‌ریزی و اجرا شد موجب کسب رتبه برتر دادگستری استان در کشور شد.

بهرامی ادامه داد: برگزاری ۱۶ دوره آموزشی ویژه کارکنان قضائی، ۲۵ دوره آموزشی ویژه کارکنان اداری و ۶۷ نشست قضائی با حضور ۹۷ نفر از قضات نیز از جمله اقدامات دستگاه قضائی استان در سال گذشته بوده است.

وی یکی از ملزومات تأمین به موقع امکانات در مجموعه‌های قضائی را صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده حداکثری از تجهیزات دانست و گفت: به‌رغم کمبود اعتبارات و تنگناهای بودجه‌ای، سعی و اهتمام مدیران قضائی استان همواره بر آن بود تا نیازهای هر حوزه در اسرع وقت و تا سرحد ممکن تأمین شود، چراکه رفع نیاز هر مجموعه قضائی ارتباط مستقیمی با انجام مطلوب کار مردم دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نقش نظارتی مسئولان قضائی بر دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و عریضه‌نویسان، گفت: دستورات صادره در ملاقات‌های عمومی مقامات قضائی استان برای استفاده از راهکارهای قانونی و برای تسریع در رسیدگی است از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی خواست ضمن تکریم هرچه بیشتر شهروندان تلاش خود را برای اجرای صحیح قانون و احقاق حقوق مردم به‌کار گیرند.

کد خبر 659958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.