توسعه و بهره‌برداری از بوستان منارجنبان در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، گفت: توسعه پارک منارجنبان به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: احداث و توسعه فضاهای سبز شهری با تأثیرگذاری بر کیفیت محیط زیست شهر و ایجاد فضایی برای افزایش تعاملات اجتماعی، نقش مهمی در توسعه پایداری شهری ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز مطلوب، علاوه بر ارتقای کیفیت منظر شهر در زیباشناسی و ادراک هویت مؤثر است، افزود: توسعه پارک منارجنبان به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، تصریح کرد: در این پروژه ۱۸۰۰ متر مربع چمن گرمسیری مقاوم به کم‌آبی، درختان و درختچه‌های زینتی، باغچه‌های گل دائم و فصل کاشت شده است.

وی با تاکید بر اهمیت فضای سبز شهری و تأثیرات فیزیکی، طبیعی و اجتماعی آن بر جامعه خاطرنشان کرد: امروزه بوستان‌ها و فضای سبز شهری مزایایی چون درمان بیماری‌های روحی، ایجاد محیطی مطلوب برای پرورش کودکان، یکپارچگی اجتماعی، حفظ آسایش و نظایر آن را در بر می‌گیرد.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از درختان و پوشش‌های گیاهی در هر شهر باید به‌صورت یک فرهنگ مبتنی بر مراقبت از فضای سبز شهری، به منزله یک گنجینه ارزشمند نهادینه شود.

کد خبر 659838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.