قانون جدید ترافیکی وین برای دوچرخه‌ها

دوچرخه‌های وین اتریش می‌توانند زمانی‌که چراغ قرمز است، به راست بپیچند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در وین اتریش یک قانون جدید ترافیکی را معرفی کردند که به دوچرخه‌سواران اجازه می‌دهد در ۱۷۰ نقطه از شهر، زمانی‌که چراغ قرمز است به راست بپیچند. در حالت کلی این مقررات ترافیکی منحصربه‌فرد هرچند در کشوری نظیر ایالات‌متحده‌آمریکا یکی از اقدامات گسترده به‌ویژه برای خودروها به‌شمار می‌رود، در اتحادیه اروپا بسیار نادر است.

تصمیم وین نشان می‌دهد که مقامات محلی شهر تمایل دارند بین خودروها و دوچرخه‌سواران به‌عنوان کاربران عمده جاده‌ها، تمایز قانونی قائل شوند، زیرا در بیشتر شهرها دوچرخه‌ها تابع قوانین مشابهی با خودروها هستند و این امر با توجه به متفاوت بودن این دو نوع حمل‌ونقل از اساس، منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

علاوه بر این مقامات وین مدعی شده‌اند که این سیاست جدید با هدف ارائه راهی سریع‌تر به دوچرخه‌سواران، آن را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای جابه‌جایی جایگزین برای خودروها در محیط شهری تبدیل می‌کند.

 قانون جدید ترافیکی وین برای دوچرخه‌ها

طرحی که به دوچرخه‌سواران اجازه می‌دهد در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی به راست بپیچند، نتیجه یک پروژه آزمایشی است که با ۱۰ چراغ راهنمایی آغاز شد. موفقیت این پروژه راه را برای دولت محلی هموار کرد تا این ابتکار عمل را در سراسر شهر گسترش دهد و برای حرکت در خیابان‌ها آزادی عمل بیشتری در اختیار دوچرخه‌سواران قرار دهد.

قانون جدید به دوچرخه‌سواران اجازه نمی‌دهد ایمنی سایر کاربران جاده را نادیده بگیرند. در عوض یک گزینه اضافی برای پیمایش ایمن و پایدار در شهر ارائه می‌دهد که مطابق آن در هر یک از ۱۷۰ مکانی که با دقت انتخاب شده است، دوچرخه‌سواران به‌راحتی می‌توانند از یک مسیر دوچرخه به مسیر دیگر بچرخند.

این اقدام به معنی عبور نکردن دوچرخه‌سواران از خطوط خودروها است که احتمال تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد و محیط امن‌تری را برای همه کاربران جاده فراهم می‌کند. از سوی دیگر دوچرخه‌ها باید قبل از پیچیدن با احتیاط متوقف شوند که این اقدام به ایمنی عابران پیاده و جلوگیری از ترافیک خودروهای روبه‌رو کمک می‌کند.

مقامات وین خاطرنشان کردند که با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورویی برنامه‌ریزی‌شده سال جاری بر زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری، این توسعه جدید زمان انتظار را کاهش می‌دهد و دوچرخه را به گزینه بهتری برای سفرهای شهری تبدیل می‌کند. از آنجاکه شهرهای سراسر جهان با چالش‌های تغییر آب‌وهوایی و گسترش شهرنشینی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ابتکاراتی همچون اقدام فعلی، مسیری رو به جلو به سوی آینده‌ای پایدارتر را پیش رو خواهد گذاشت.

کد خبر 659813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.