دستگیری دو نفر از باند ۸ نفره کلاهبرداران در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری دو نفر از باند هشت نفره کلاهبرداری با ترفند برنده خوش شانس در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: باند هشت نفره کلاهبرداری با ترفند برنده خوش شانس در کشور شناسایی شد که دو نفر از این متهمان در اصفهان دستگیر شدند.

وی تماس تلفنی یا ارسال پیامک با عنوان سهام عدالت، خدمات تلفن همراه را از شگرد کلاهبرداران برشمرد و گفت: کلاهبرداران با شهروندان در پوشش کاربرهای تلفن همراه با پیشنهاد جا برای تخلیه حساب‌های بانکی شماره حساب بانکی، کد ملی و نام و نام خانوادگی و در مرحله بعد رمز موقت حساب‌های بانکی مال باختگان را دریافت می‌کردند و با ارسال بدافزار برداشت آنلاین یا از طریق دریافت کد رمز پویا اقدام به فعال سازی آپ‌های بانکی و برداشت وجوه بانکی می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: این زوج کلاهبردار ۱۵ فقیه شناسنامه و کارت ملی اجاره‌ای و ۴۵ کارت اعتباری اجاره‌ای از شهروندان بدن اطلاع از تبعات آن کشف شده است.

مرتضوی گفت: در بررسی متخصصان پلیس فتا تا کنون ۲۰۰ فقره پرونده با بیش از دو میلیارد تومان کلاهبرداری از فعالیت این باند در کشور شناسایی شده است.

وی افزود: در یک ماه و نیم گذشته وقوع جریان سایبری برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان ۱۵ درصد در استان بیشتر از مدت مشابه سال قبل شده است.


کد خبر 659758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.