برگزاری پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‍‌شهرها در اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از برگزاری پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با موضوع بازآفرینی شهری و محورهای تاریخی با رویکرد گردشگری در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ با تبریک روز معلم و کارگر اظهار کرد: این دو شغل در اسلام مقدس است و در روایات پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) نیز به این قشر پرداخته شده است، شاید اکثر ما غافل باشیم، اما شب‌ها که در حال استراحت هستیم، هزاران نفر مشغول کار هستند تا سحرگاه با شهری تمیز روبه‌رو باشیم.

وی با بیان اینکه روزهای بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با موضوع بازآفرینی شهری و محورهای تاریخی با رویکرد گردشگری در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: سه کلیدواژه در عنوان این همایش شامل بازآفرینی، بافت تاریخی و گردشگری وجود دارد که هر سه موضوع از اولویت‌های مدیریت شهری و شورای ششم به‌شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال گذشته کارگروه‌هایی در این حوزه شکل گرفته است که امیدواریم با حضور رؤسای کمیسیون‌های مربوط و مسئولان کشوری، اتفاقات خوبی برای شهر اصفهان به‌ویژه در این سه حوزه رخ دهد.

وی تصریح کرد: شاهد اقدام جدی در حوزه بازآفرینی شهری طی چند سال اخیر نبودیم و تمام عملکردها به بعضی مصوبات، تعیین بودجه و تحقیق و پژوهش خلاصه شده است.

میرباقری اظهار کرد: بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم کشور در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، در حالی که طبق قانون، بخشی از تولید مسکن باید در این بافت انجام شود، اما شاهد هستیم تمام این مسکن‌ها به شهرهای جدید انتقال یافته و بافت‌های فرسوده بلاتکلیف باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تبصره ۶ لایحه بودجه کل کشور روزنه‌ای برای شهروندانی باز کرده که سال‌ها است در موضوع ماده ۱۰۰ گرفتار شده‌اند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار پرونده ماده ۱۰۰ داریم که بعضی از آنها شامل چندین واحد مسکونی است، امروز یک زمان موقت برای رفع مشکل این شهروندان ایجاد شده است، در این راستا مواردی که شاکی نداشته باشد از سوی مدیریت شهری حل خواهد شد.

شهروندان درگیر واسطه‌ها نشوند

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیران مناطق و معاونان شهرسازی این فرصت را از دست ندهند، باید ترس و دلهره را کنار بگذاریم و به خاطر شهروندان این مشکلات را رفع کنیم و اجازه ندهیم مردم گرفتار واسطه‌گری‌ها شوند، از شهروندان نیز درخواست می‌شود که درگیر واسطه‌گرها نشوند و با مدیریت شهری همکاری کنند.

وی تاکید کرد: شورا نیز از ابتدای این دوره در بحث مبارزه با فساد جدی عمل کرده است و حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد از مفاسد و رانت‌ها کاهش پیدا کرده است.

میرباقری با اشاره به روند تحقق شهرسازی الکترونیک گفت: با پیگیری‌های شورا و بازدیدهای مکرر کارگروه کمیسیون شهرسازی، آسیب‌هایی احصا شد و در این راستا هفته گذشته جلسه‌ای با مهندسان فعال در حوزه صدور پروانه ساختمانی داشتیم که به گفته آن‌ها ۵۰ درصد از ایرادهای طرح رفع شده، اما توقع ما این است که سایر موارد و دیگر موضوعات در حال احصا نیز هرچه زودتر برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: از فرماندار جهادی و انقلابی شهر و رئیس هیئت تطبیق تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر لایحه تراکم‌ها را به تصویب برسانند؛ بیش از ۴۵ روز از سال گذشته اما پرونده‌ها معطل مانده است و این تصویب نکردن، فرایند صدور پروانه و پایان کار را متوقف و شهروندان را دچار مشکل کرده است، بنابراین اگر لازم است جلسه‌ای در این خصوص باید برگزار شود تا مشکلات مردم رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از معاونت خدمات شهری به خاطر گل‌آرایی شهر که حال و هوای شهر را بهشتی کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه تابستان هستیم، نظارت بر نظافت معابر را باید به صورت جدی‌تر مطالبه کرد، گاهی صحنه‌هایی می‌بینیم که زیبنده شهر اصفهان نیست، البته وضعیت معابر اصلی خوب است، اما نظافت معابر فرعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 659696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.