برگزاری تور گردشگری «جویباره‌گردی»

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری تور گردشگری محله تاریخی جویباره با عنوان «جویباره‌گردی»، با هدف آشنایی زیست پیروان ادیان ابراهیمی در اصفهان توسط این اداره خبر داد.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تور گردشگری «جویباره‌گردی» در محله جویباره برگزار می‌شود، در این برنامه از مکان‌های مقبره ساروتقی، کنیسه آقا شکرالله، مسجد پنجشنبه‌دین، مدرسه آلیانس و دو مناره دارالضیافه بازدید و توسط راهنما توضیحاتی ارائه می‌شود.

وی درباره زمان اجرای این تور گردشگری افزود: برنامه جویباره‌گردی از هفدهم تا بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ برقرار است و این بازدید از مناره دارالضیافه در خیابان کمال آغاز می‌شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص دلیل انتخاب این مکان گفت: این برنامه‌ها با هدف گردشگری ادیان و جویباره‌گردی برای آشنایی با ادیان ابراهیمی برگزار می‌شود، در کل هدف اداره گردشگری معرفی مکان‌هایی است که شهروندان کمتر با آن‌ها آَشنایی دارند. در همین راستا برنامه‌هایی از جمله گردشگری بازار نیماور، شارستان و تپه اشرف انجام شد که علاوه بر تپه اشرف، برنامه بازدید از پل شهرستان نیز توسط این اداره اجرا شد.

برگزاری تور گردشگری «جویباره‌گردی»

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی با عنوان «نیم‌رخ» با هدف بازدید از مکان‌هایی همچون باغ زرشک که امکان بازدید همیشگی از آن‌ها وجود ندارد، توسط گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اجرا شده است، زیرا گردشگران همیشه اصفهان را به سی‌وسه‌پل، پل خواجو و میدان نقش جهان می‌شناسند؛ به همین دلیل اداره گردشگری تلاش می‌کند تا مکان‌های دیده نشده را معرفی کند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره نحوه تهیه بلیت برای شرکت در تور گردشگری «جویباره‌گردی» گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه www.shahrvandticket.ir نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. هزینه بلیت این تور گردشگری برای هر نفر پنج هزار تومان است.

به گزارش ایمنا، وجه تسمیه جویباره این است که کنار جوی آبی قرار داشته است. این محله در شمال شرقی اصفهان فعلی واقع شده است که از جنوب به خیابان ولی‌عصر (عج)، از غرب به خیابان هاتف و از شمال به خیابان سروش محدود است و در حقیقت به شکل مثلثی در قدیمی‌ترین هسته‌های مرکزی شهر اصفهان جلب توجه می‌کند. زندگی اجتماعی یهودیان ایران در این نقطه از شهر و به عبارت دیگر در یک محله معین ریشه‌های کهن دارد.

کد خبر 659459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.