اوراواردز ۱ (۲) _ الهلال ۰ (۱) / فتح قاره‌کهن به‌دست اوراوا با غلبه‌بر متمول‌های عربستانی

تیم‌های فوتبال اوراواردز ژاپن و الهلال عربستان دیدار برگشت فینال لیگ‌قهرمانان آسیا را در ورزشگاه سایتاما برگزار کردند و در پایان اوراواردز با پیروزی یک بر صفر (مجموعا دو بر یک) قهرمان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه_ در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۳-۲۰۲۲ از ساعت ۱۲:۳۰ در ورزشگاه سایتاما ژاپن مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند؛ این دیدار در بازی رفت با تساوی یک بر یک خاتمه یافته بود.

دور برگشت فینال لیگ‌قهرمانان آسیا؛ فصل ۲۳-۲۰۲۲

دیدار تیم‌های فوتبال اوراواردز ژاپن و الهلال عربستان

نتیجه بازی رفت: ۱ - ۱ (ورزشگاه ریاض)

ورزشگاه: سایتاما - ژاپن

داور: نینگ ما (از چین)

گل‌ها: آندره کاریو - گل‌به‌خودی (دقیقه ۴۹- اوراواردز)

کارت‌زرد: تومواکی اوکوبو (دقیقه ۳۶- اوراواردز)

کارت‌قرمز:

ترکیب تیم فوتبال اوراواردز ژاپن:

شوساکو نیشیکاوا، هیروکی ساکای، الکساندر شولز، ماتیوس هویبراتن، تاکاهیرو آکیموتو، آتسوکی ایتو، کن ایوائو، توموآکی اوکوبو، یوشیو کیوزومی (از دقیقه ۷۲- کایتو یاسوی)، تاکاهیرو سکینه و شینزو کوروکی (از دقیقه ۷۲- خوزه کانته مارتینز).

سرمربی: ماسیج اسکورزا

ترکیب تیم فوتبال الهلال عربستان:

عبدالله المعیوف، جانگ هیون‌سو، سعود عبدالحمید، علی البلیهی، محمد البریک، عبدالله الحمدان (از دقیقه ۶۸- صالح الشهری)، آندره کاریو، محمد کنو، میشائیل، عبدالله عطیف (از دقیقه ۶۸- ناصر الدوساری) و اودیون ایگالو.

سرمربی: رامون دیاز

شرح گل‌ها و بازی:

۱ - ۰ (آندره کاریو، گل‌به‌خودی)؛ در شرایطی که بازی بدون‌گل دنبال می‌شد یک توپ به درون محوطه جریمه الهلال ارسال شد و شینزو کوروکی مهاجم اوراواردز به هوا پرید و ضربه‌سر خود را روانه دروازه الهلال کرد و در حالی‌که توپ در آستانه ورود به دروازه بود آندره کاریو که سعی داشت مانع از این اتفاق شود گل‌به‌خودی زد تا بازی یک بر صفر به‌سود میزبان شود.

نکات ویژه:

تقابل نخست دو تیم در ورزشگاه ملک‌فهد ریاض عربستان با تساوی یک بر یک پایان یافته بود.

سالم الدوساری زننده تک‌گل الهلال در بازی رفت به‌علت دریافت کارت‌قرمز در همان بازی، بازی سرنوشت‌ساز کهکشانی‌های عربستان را از دست داد.

این برای سومین‌بار در شش سال اخیر است که دیدار الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن در فینال این رقابت‌ها تکرار می‌شود.

در دو فینال پیشین اوراوا یک‌بار و الهلال نیز یک‌بار موفق به پیروزی و قهرمانی شدند و اکنون دو تیم به‌دنبال کسب پیروزی دیگری بودند.

قهرمان آسیا چهار میلیون‌دلار دریافت می‌کند و نایب‌قهرمان قاره‌کهن دو میلیون‌دلار به جیب می‌زند.

کد خبر 659424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.