لزوم به کارگیری تکنولوژی‌های جدید در حمل‌ونقل اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با توجه به‌آلودگی هوا، حمل و نقل شهر اصفهان باید به سمت برقی شدن حرکت کند و تکنولوژی‌های جدید به کار گرفته شود.

سید عباس روحانی در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلانشهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایشگاه خوبی در محل دانشگاه صنعتی برگزار شد که همین پشتوانه علمی آن را نشان می‌دهد، مواردی از قبل در بحث برنامه‌ریزی حمل‌ونقل شهری اصفهان مطرح بود و نتیجه آن در این سیستم انعکاس پیدا کرد.

وی در خصوص طرح‌های اجرا شده ادامه داد: خرید اتوبوس‌های دیزل و برقی از طریق شرکت زرین خودرو پیگیری می‌شود، با توجه به‌آلودگی هوا، حمل‌ونقل شهر اصفهان باید به سمت برقی شدن حرکت کند و تکنولوژی‌های جدید به کار گرفته شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: در همین زمینه، بحث خرید اتوبوس برقی با شرکت زرین‌خودرو انجام شد و خرید اتوبوس‌های یورو ۵ دیزل در دست اقدام است که امیدوارم به نتیجه مطلوب برسد، یک قرارداد هم در خصوص برنامه‌ریزی حمل‌ونقل با شرکت به‌همراه منعقد شد.

روحانی تصریح کرد: از حدود شش ماه گذشته این برنامه را که برای نخستین‌بار اجرایی می‌شود پیش می‌بریم، هم برای ما و هم طرف قرارداد مجهولاتی وجود داشت که به زبان مشترک و تفاهم رسیدیم و این تفاهم‌نامه امروز به سرانجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این برنامه، شهروندانی که هم مسیر هستند می‌توانند به جز خطوط اتوبوس و تاکسی، از حضور یکدیگر مطلع شده و از وسیله مشترک دیگری برای حمل‌ونقل استفاده کنند. امروز نیز آخرین اصلاحات این نرم افزار انجام و تفاهم‌نامه امضا شد که نسخه نهایی قرارداد نیز هفته آینده امضا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در خصوص زمان بهره‌برداری از این نرم‌افزار گفت: در شش ماه گذشته این کار پیگیری می‌شد، اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری و تبلیغات شهری انجام شده است و از هفته آینده این برنامه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 659277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.