ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / فارغ از هیاهو!

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر، امروز در فولادشهر رودرروی هم می‌ایستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان امروز _جمعه شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ در چارچوب هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل بیست‌ودوم، از ساعت ۱۸:۰۰ در ورزشگاه فولادشهر برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

کوبل‌داوری

برای بازی امروز دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان، کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت که قضاوت را به حمید حاج‌ملک بسپارد و حامد تازه‌پور به‌همراه سیدامیر قاسمی وی را در امر قضاوت یاری کنند. عنایت قوچ‌کانلو داور چهارم و حسین خانبان هم ناظر این بازی خواهد بود.

گفتنی است حمید حاج‌ملک که امروز در فولادشهر داور وسط است در هفته ششم بازی مس کرمان و ذوب‌آهن را سوت زد که پس از ده‌نفره‌کردن هر دو تیم، آن بازی جنجالی با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت اما تا امروز برای فولاد خوزستان در لیگ بیست‌ودوم سوت نزده بود.

شرایط جدولی دو تیم

یکی از عجیب‌ترین بازی‌های لیگ، تقابل امروز ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان است؛ جدالی که بدون تعارف کوچک‌ترین اهمیتی برای دو تیم ندارد و نه‌تنها نتیجه آن تغییر چندانی در جایگاه‌هایشان به‌وجود نمی‌آورد بلکه سایر تیم‌ها را نیز تحت‌تاثیر قرار نخواهد داد. گاندوها با ۳۱ امتیاز در رده نهم قرار دارند و فولادمردان با ۳۸ امتیاز دو پله بالاتر هستند.

ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / فارغ از هیاهو!

باتوجه به اینکه فقط سه بازی تا پایان لیگ بیست‌ودوم باقی‌مانده است، این دو تیم شانسی برای کسب سهمیه ندارند مگر اینکه امیدوار باشند از میان استقلال و پرسپولیس و سپاهان، یک تیم مجوز حرفه‌ای کسب نکند و آن ‌موقع اگر که تیم‌های چهارم تا ششم نیز موفق به اخذ این مدرک نشدند بتوانند به لیگ‌قهرمانان آسیا صعود کنند که تقریباً امری غیرممکن است.

وضعیت گاندوها و فولادمردان در بازی رفت

فولاد خوزستان قبل از مصاف با ذوب‌آهن در بازی رفت، موفق شده بود هفته دوازدهم را با کسب سه‌امتیاز مهم به پایان برساند و ۱۵ امتیازی شود تا با قرار گرفتن در جایگاه دهم جدول به‌مصاف شاگردان مهدی تارتار برود؛ ذوب‌آهن اما با ۱۶ امتیاز در رده هفتم لیگ‌برتر قرار گرفته بود که اگر جایگاه فعلی دو تیم را ببینیم متوجه اتفاقات عجیبی که طی این مدت رخ داده خواهیم شد.

شاگردان مهدی تارتار قبل از انجام بازی رفت برابر فولاد خوزستان که هدایتش آن ‌زمان برعهده جواد نکونام بود، یک‌امتیاز بیشتر نسبت به این تیم داشت اما حالا هفت امتیاز از فولادی‌ها کمتر دارد و این بسیار جالب‌توجه است. گاندوها به‌قدری در طی هفته‌های اخیر خصوصاً در نیم‌فصل دوم بد کار کردند که چنین اختلافی به‌وجود آمد اما فولاد توانست خودش را ریکاوری کند و حالا پیشرفت خوبی داشته باشد.

ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / فارغ از هیاهو!

البته بازی رفت دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، جایی‌که ابتدا ذوب‌آهن که دقیقه ۲۱ ده‌نفره شده و نادر محمدی را از دست داده بود به‌وسیله محمدرضا سلیمانی در دقیقه ۵۵ به‌گل رسید اما نتوانست در خانه حریف زیر بار فشار فولادی‌ها با یک‌یار کمتر دوام بیاورد و ساسان انصاری از روی نقطه‌پنالتی گلزنی کرد تا امتیازات در فولادآرنا تقسیم شود.

بی‌خیالی ذوب‌آهن از حساسیت لیگ

برای دومین فصل متوالی، ذوب‌آهن هیچ‌گونه دغدغه‌ای در هفته‌های پایانی لیگ برتر ندارد. آنان نه قرار است خطر سقوط را یک تهدید برای خودشان بدانند و نه این شانس را دارند که سهمیه لیگ‌قهرمانان آسیای فصل آینده را به‌دست بیاورند. البته اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم تیمی که دو فصل متوالی تا آستانه سقوط رفته بود حال و روز فعلی را بر روی سر خود می‌گذارد و حلوا حلوا می‌کند.

اما نگاه حرفه‌ای به ماجرا یک نکته را ثابت خواهد کرد و آن‌هم این است که قرار نیست به‌علت شرایط بد در دو فصل، همه‌چیز بد بماند و تغییر چندانی نداشته باشد. ذوب‌آهن با مهدی تارتار به عادی‌بودن عادت کرده است؛ آنان در ۱۰ هفته اخیر، سه برد، چهار تساوی و سه شکست داشته‌اند که عجیب‌ترین شکست‌شان هم مقابل تیم بحران‌زده نفت مسجدسلیمان بود.

ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / فارغ از هیاهو!

البته گاندوهای اصفهانی در فصل جاری ششمین تیم برتر داخل خانه بوده‌اند که شش برد، پنج تساوی و دو شکست کسب کردند. جالب اینجاست که ذوب‌آهن هر سه بازی قبلی‌اش در ورزشگاه فولادشهر را به‌ترتیب مقابل مس کرمان، نساجی مازندران و گل‌گهر سیرجان با پیروزی یک بر صفر به پایان رسانده است و پنج بازی هم می‌شود که طعم شکست را مقابل دیدگان هواداران خود نچشیده است.

شانس سهمیه به منصوریان و تیمش هم نمی‌رسد

همان‌قدر که ذوب‌آهن برای سپری‌کردن لیگ بازی می‌کند، فولاد خوزستان نیز. شاگردان علیرضا منصوریان تا اینجای کار پس از تغییر کادرفنی به چهار برد، دو تساوی و یک شکست رسیده‌اند که حالا در جایگاه هفتم جدول قرار دادند وگرنه عملکرد بد جواد نکونام در هفته‌های متوالی آنان را از بخش اول جدول و حضور در بین ۱۰ تیم دور کرده بود. این در شرایطی است که فولاد از چهار بازی قبلی‌اش در لیگ سه برد هم کسب کرده و شرایط خوبی را سپری می‌کند.

با این تفاسیر هواداران فولاد خوزستان هنوز با حضور علیرضا منصوریان به‌عنوان سرمربی در این تیم مخالفند و نتایج خوب علیمنصور هم نتوانسته نظر آنان را عوض کند. فولادی‌ها مانند ذوب‌آهن نیستند اما در خانه حریفان با چهار پیروزی، پنج تساوی و چهار شکست مواجه شده‌اند و برای بهبود این عملکرد پای به اصفهان گذاشته‌اند. فولاد خوزستان تا همین چند هفته قبل تنها تیم ایرانی حاضر در مراحل حذفی لیگ‌قهرمانان آسیا بود و از همین حالا قطعاً برای فصل آینده در این رقابت‌ها نخواهد بود.

ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / فارغ از هیاهو!

فولاد با علیرضا منصوریان خوب بازی می‌کند و نتایج نسبتاً مناسبی هم گرفته است؛ باتوجه به شرایطی که وجود دارد ممکن است سرمربی خاص فولادی‌ها را در فصل آتی هم روی نیمکت این تیم ببینیم. خوزستانی‌ها یکی از معدود تیم‌هایی هستند که بیشترین تعداد بازیکن خارجی را در تیم خود دارند اما به‌هیچ عنوان آرامش در میان‌شان نیست چرا که اکثر این خارجی‌ها در آستانه کنار گذاشته‌شدن از تیم قرار دارند و برخی هم دلشان نمی‌خواهد بمانند.

تاریخچه تقابل‌های ذوب‌آهن و فولاد در لیگ برتر

فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان تاکنون در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر، ۴۱ مرتبه به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که فولاد ۹ پیروزی دارد و ۱۵ بازی با تساوی به پایان رسیده؛ ضمن اینکه ذوب‌آهن با ۱۷ برد توانسته برتری‌اش نسبت به فولاد را نشان دهد. از مجموع این تعداد بازی‌ها، ۲۰ بازی در فولادشهر اصفهان برگزار شده که ۱۰ پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده، فولاد خوزستان چهار پیروزی در خانه گاندوها داشته و هفت دیدار هم بدون برنده به پایان رسیده است.

در پنج بازی آخر دو تیم، فولاد خوزستان دو پیروزی به‌ثبت رسانده، ذوب‌آهن فقط یک‌مرتبه برنده از زمین خارج شده است و دو تساوی متوالی هم برای آنان ثبت شده که هر دو با نتیجه یک بر یک بوده است؛ یک آمار جالب هم اینکه از ۱۰ بازی اخیر دو تیم، در هفت دیدار هر دو تیم موفق به گلزنی شده‌اند و این یعنی امروز هم می‌شود امیدوار بود طبق آمار شاهد گلزنی هر دو تیم و به‌ثمر رسیدن تعداد بالایی گل باشیم.

کد خبر 659158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.