۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
روز باشکوه مقاومت در حریم امن

امنیت امروز سوریه مدیون خون شهدایی است که راهنمایشان دل بود و بیعتی به‌رنگ خون با امامشان بسته بودند و در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی جبهه مقامت نهضت جهانی اسلام را علیه تکفیری‌ها و برای دفاع از حرم آل‌الله شکل دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز گذشته با حضور در زینبیه دمشق در امنیتی کامل حرم مطهر حضرت زینب (س)، زیارت و با جمعی از خانواده شهدای محور مقاومت از کشورهای سوریه، لبنان‌، افغانستان و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضور رئیس‌جمهور ایران در منطقه زینبیه دمشق از آن جهت حائز اهمیت است، که زمانی لشکر ۷۲ ملت غربی، عربی و عبری صف کشیده بودند و امروز به یمن جانفشانی مدافعان حرم اکنون از ایران تا عراق و سوریه، در امنیت کامل است.

تاریخ گواه است که روزی حاج قاسم و یارانش در دفاع از حرم عمه سادات (س)، حیاتِ عندَ رب را معنا کردند و در خون خود خفتند تا نگذارند نخلی از زینبیه خم شود. در این مسیر تسلیحات آمریکا و ناتو، پول اعراب، اطلاعات موساد همه و همه از پس مقاومت و تدبیر سردار دل‌ها و یارانش برنیامد و تسلیم شد.

امنیت امروز سوریه مدیون خون شهدایی است که راهنمایشان دل بود و بیعتی به‌رنگ خون با امامشان بسته بودند و در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی جبهه مقامت نهضت جهانی اسلام را علیه تکفیری‌ها و برای دفاع از حرم آل‌الله شکل دادند. برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) جان در طبق اخلاص نهاده‌اند و در سال‌ها مبارزه با تکفیری‌ها امنیت پایداری را در منطقه و شاید در جهان ایجاد کرده‌اند.

شهدای مدافع حرم، فرشتگانی متولد دهه ۶۰ و ۷۰ که نسل سوم انقلاب بودند که در این آوردگاه نقش‌آفرینی کردند. جوانانی در قالب تیپ‌های فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با ندای کلّنا فداک یا زینب روزی بی‌صدا باریدند و در نهایت به دیدار معشوق خود شتافتند.

امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده است

آیت‌الله رئیسی روز گذشته در صحن مطهر حرم حضرت زینب (س) در ابتدا اظهاراتش با اشاره به روزهای اولیه تهاجم تکفیری‌ها به سوریه عراق گفت: آن روز که سوریه و عراق مورد تهاجم و حمله تکفیری‌ها قرار گرفتند و برخی این جریان را خوب نشناختند و موضع‌گیری درستی نکردند و شرایط را درست تحلیل نکردند، مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای فرمودند جنس این حرکت صهیونیستی و آمریکایی است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: ۱۲ سال امپراتوری رسانه‌ای فتنه کردند و کشتار کردند و خانه‌ها را ویران کردند. اما امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده و ننگ ابدی برای دشمنان اسلام و عزت برای مجاهدان راه خدا ماند.

وی افزود: از طرف دولت و ملت ایران صمیمانه از دولت و ملت سوریه به دلیل ایستادگی و مقاومت و امتیاز بزرگ پیروزی در این عرصه قدردانی و تشکر می‌کنم. در حقیقت رئیس‌جمهور، دولت و ملت سوریه با بصیرت مقابل این فتنه ایستادگی کرد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: مقاومت مردم سوریه و فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی شرایط را به نفع جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی در منطقه رقم زده است و باعث شد امروز رژیم صهیونیستی از همه زمان‌ها شکست‌پذیرتر و آسیب‌پذیرتر است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز ابتکار عمل به دست مجاهدان راه خدا و میدان داران فلسطینی و کسانی که برای آزادی قدس تلاش می‌کنند است. امروز ابتکار عمل و خلاقیت در دست شما مردم مقاوم است.

آیت‌الله رئیسی، سیاست جمهوری اسلامی ایران را حمایت از مظلومان دانست و گفت: این سیاست تاکنون این چنین بوده است و این چنین خواهد بود. ما کنار مردم مظلوم فلسطین بوده‌ایم و خواهیم بود و در کنار مقاومت در لبنان و سوریه، در همه جای عالم خواهیم بود. بنای ما در نظام جمهوری اسلامی حمایت از مقاومت است و بر این سیاست تاکید داریم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: به شما مردان و زنان مقاوم عرض می‌کنم که سوریه ۱۲ سال ایستادگی کرد و پیروز شد و امروز ما جشن پیروزی را کنار حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) برگزار می‌کنیم. بدانید سوریه به دست توانمند شما ساخته خواهد شد و همه خرابی‌ها به بناهای ماندگار تبدیل خواهد شد.

روز باشکوه مقاومت در حریم امن

به گزارش ایمنا، سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور ایران امید را دل جوانان سوری زنده کرد؛ امید به سازندگی و پیشرفت سوریه. ایران طی سال‌های گذشته همواره یاور دمشق در روزهای سخت بوده است، علی‌رغم اینکه در دولت گذشته کم‌کاری‌هایی در این مسیر شد، کسانی که جز خشنودی غرب چیزی نمی‌خواستند و از دلخوری وزیرخارجه آمریکا برای پرواز هواپیماهای حاج‌قاسم به دمشق می‌رنجیدند و نمی‌خواستند که در این سال‌های پس از جنگ سوریه به این کشور سفر کنند را باید فراموش کرد و آینده روشن مقاومت را دید. جشن باشکوه مقاومت در حرم امن عمه سادات (س) برپا است و استکبار آنچه را باید از این حماسه باشکوه بفهمد، بی‌توضیح اضافه خواهد فهمید.

کد خبر 658995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.