مجلس به موضوع حمل‌ونقل پاک وارد شده است

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع معادن مجلس به موضوع حمل‌ونقل پاک وارد شده بر این اساس قرار است تغییری در بودجه ایجاد شود تا خرید اتوبوس، تاکسی برقی و در مرحله بعد خودرو برقی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان متولیان _ امروز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه _ در نشست معاونان حمل‌ونقل ترافیک کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: این نشست به منظور بررسی ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۲ در حوزه حمل‌ونقل که شهرداری‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه به تازگی درباره ماده ۱۰۰ جلسه‌ای با معاونان شهرسازی، حقوقی و مالی کلانشهرها برگزار شده است، افزود: از زمان ابلاغ قانون ابهاماتی وجود داشت با این وجود دستورالعمل و شیوه‌نامه‌ای ابلاغ شده است، اما مشورتی از شهرداری‌ها گرفته نشد تا نواقص این آئین‌نامه رفع شود.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران خاطرنشان کرد: در بحث‌های جرایم رانندگی در تبصره ۱۱ و ماده ۶۴ قانون ابهاماتی وجود داشت که مقرر شد رفع شود، درآمد کل حاصل از این حوزه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۹۰ درصد آن به کلانشهرها اختصاص دارد.

متولیان با بیان اینکه شهرداری‌هایی که مترو دارند، تسهیلات ارزی خوبی برای آنها دیده شده است، تصریح کرد: نخستین مصوبه در این زمینه برای تهران اجرایی شده و به مرحله قرارداد رسیده است، سایر شهرها نیز باید از این فرصت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در این جلسه باید عهد ببندیم و با تمام توان به سمت حمل‌ونقل پاک حرکت کنیم.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با بیان اینکه نقش شهرداری‌ها ایجاد زیرساخت‌های استفاده از حمل‌ونقل پاک است، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع معادن مجلس به موضوع حمل‌ونقل پاک وارد شده بر این اساس قرار است تغییری در بودجه ایجاد شود تا خرید اتوبوس، تاکسی برقی و در مرحله بعد خودرو برقی در دستور کار قرار گیرد.

متولیان افزود: در حال حاضر مجبور به واردات خودرو برقی هستیم، البته شرکت مپنا نقشه راه برقی‌سازی خودرو و ایجاد زیرساخت مورد نیاز شهرداری‌ها را دارد.

وی ادامه داد: از طریق مجلس این مهم را پیگیری می‌کنیم تا مصوبه و قانونی در کمیسیون صنایع داشته باشیم، زیرا برای رفع آلودگی هوا هیچ راهی جز فعالیت ناوگان حمل‌ونقل پاک نداریم.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: اگر آلاینده‌های متحرک کنترل نشود، وضعیت بدتر از این می‌شود و مردم آسیب می‌بینند؛ بنابراین باید همه همدل شویم تا بتوانیم امسال دستاورد خوبی را به یادگار بگذاریم.

کد خبر 658848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.