دولت‌ها باید برای ترافیک برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: دولت‌ها باید برای ترافیک برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند، زیرا در غیر این‌صورت در آینده نزدیک با چالش‌های مهمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین آغاز به کار اولین رویداد فناورانه حمل و نقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل و نقل کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: هوشمندسازی و مسئله مهم ترافیک در دنیا و کشور ما به ویژه کلانشهرها به نحوی است که در بعضی ساعات به بحرانی برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه باید به ترافیک به طور ویژه نگاه شود، افزود: باور داریم دیگر نمی‌توان ترافیک را با نیروی انسانی مدیریت کرد، در واقع با وجود حجم زیاد خودرو و موتورسیکلت‌ها نمی‌توان برای کنترل رفتار راننده‌ها از نیروی انسانی استفاده کرد و این در حالی است که اکنون دیگر نه تنها قوانین بازدارنده نیست، بلکه تجهیزات مناسبی نیز برای جلوگیری از تخلفات در اختیار نداریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی تجهیزات حمل‌ونقل و ترافیک، گفت: مسئولیت اصلی در این حوزه بر عهده دولت‌ها است که باید برای تجهیزات هوشمند و مسائل ترافیکی سرمایه‌گذاری کنند. در اصفهان می‌دانیم مسائل را چگونه باید رفع کنیم، اما با معضل نبود بودجه برای رفع مسائل حمل و نقلی مواجه هستیم.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: عبور و مرور برخی از خودروها در شهر ضرورتی ندارد، اما برای عملیاتی شدن برنامه‌های بازدارنده در این حوزه نیازمند بودجه هستیم.

وی با بیان اینکه ترافیک اصفهان در همه ساعات در حال متراکم شدن است و اعمال محدودیت‌های ترافیکی لازمه مدیریت آن است، تصریح کرد: امروز در دنیا ورود خودروهای تک سرنشین به مسیرهای ویژه ممنوع است و برای اعمال چنین محدودیت‌هایی نیازمند تجهیزات هوشمند هستیم، زیرا تعداد نیروهای پلیس پاسخگوی مسائل ترافیکی موجود نیست.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تاکید کرد: دولت‌ها باید برای ترافیک برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند، زیرا در غیر این صورت در آینده نزدیک با چالش‌های مهمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک مواجه می‌شویم.

کد خبر 658711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.