۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
مرغ کیلویی ۷۳ هزار تومان شد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مرغ زنده درب واحدهای مرغداری ۵۲ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان حداکثر ۷۳ هزار تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسن‌زاده در خصوص لزوم واگذاری اختیارات تولید و تنظیم بازار گوشت مرغ به اتحادیه‌ها، اظهار کرد: با این اقدام به طور حتم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شرایط بهتری را پشت سر خواهند گذاشت.

وی تاکید کرد: در صورت واگذاری اختیارات تولید و تنظیم بازار به اتحادیه مرغداران، به طور قطع شاهد مدیریت بهینه بازار خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون قیمت گوشت مرغ، تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید در چند ماه گذشته، قیمت مرغ زنده درب واحدهای مرغداری ۵۲ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان حداکثر ۷۳ هزار با شرط ثابت بودن قیمت نهاده‌ها در طول یک سال تعیین شده است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: دامنه قیمت جوجه یک روزه نیز بین ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ برای تحویل به مرغداران تعیین شده است.

برخورد جدی با گران فروشان

مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی روز چهارشنبه _ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲_ با تاکید بر اینکه فروش تخم مرغ و گوشت مرغ بیش از نرخ مصوب تخلف است، اظهار کرد: گشت‌های نظارتی در استان‌ها بر روند عرضه و تقاضا نظارت دارند و با گران‌فروشان و کم‌فروشان برخورد می‌کنند.

وی افزود: به تازگی اتحادیه میهن قیمت پیشنهادی خود را به دفتر امور طیور و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ارائه داده اما این نرخ پیشنهادی باید در ستاد تنظیم بازار کشوری به تصویب برسد، بنابراین تا زمانی که نرخ جدیدی تصویب و ابلاغ نشده این محصولات باید طبق مصوبه قبل در بازار عرضه شوند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار همچنان قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۳۹ هزارو ۵۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان و گوشت مرغ هر کیلوگرم برای مصرف کنندگان ۶۳ هزار تومان است.

امرالهی با بیان اینکه در مورد عرضه مرغ در سراسر کشور مشکلی وجود ندارد، گفت: با تدابیر وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام، عرضه مرغ منجمد در کنار مرغ گرم در حال اجراست و اگر چنانچه شاهد افزایش قیمت نامتعارف در بازار باشیم، بازرسان ما در سراسر کشور آماده هستند با آن برخورد جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت محصولات در صورت ابلاغ نرخ جدید قابل تغییر است اظهار کرد: با توجه به مصوبه موجود، چنانچه قیمت این محصولات درب واحدهای تولیدی تا حلقه توزیع کننده بیش از نرخ مصوب به فروش برسد با گران فروشان و متخلفان برخورد تعزیراتی می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح مبارزه با گرانفروشی، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا با گران فروشان و متخلفان برخورد تعزیراتی صورت گیرد.

کد خبر 658330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.