جوان اما باتجربه هستم / هیچ‌کس لایق شکست نیست اما روزی بازنده هستی!

"با داشتن ۲۵ سال سن، بازی‌های مهم زیادی را در بهترین لیگ‌های اروپایی تجربه کرده‌ام، بنابراین می‌توانم بگویم که بسیار باتجربه هستم و می‌توانم به تیم ذوب‌آهن برای بهتر شدن کمک کنم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، بلاز مسیچک، بازیکن اسلوونیایی و ۱۹۸ سانتی‌متری تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان، در سال جدید به جمع شاگردان کوهیان اضافه شد. این بازیکن ۲۵ ساله، بسکتبال حرفه‌ای را از سال ۲۰۱۵ در تیم لوبلیانا اسلوونی آغاز کرد و سابقه بازی در تیم‌های صوفیا (اسلوونی)، بریندیزی (ایتالیا)، توسکانی (ایتالیا)، مگا بسکت (صربستان)، اسپلیت (کرواسی) و سیبونا زاگرب (کرواسی) را دارد. مسیچک در دیدار دوم تیم بسکتبال ذوب‌آهن برابر شهرداری گرگان در نیمه‌نهایی مسابقات غرب آسیا توانست امتیازآورترین بازیکن بازی لقب بگیرد اما تیم وی از صعود به مرحله پایانی غرب آسیا بازماند تا تنها امیدواری شاگردان کوهیان به کسب مقام سومی در این بازی‌ها و البته موفقیت در لیگ برتر بسکتبال کشورمان باشد.

خبرنگار ایمنا با بلاز مسیچک، بازیکن تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان درباره سوابق بازی خود، تجربه حضور در ایران و انتخاب ذوب‌آهن به عنوان تیم فعلی در گفت‌وگو کرده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

ایران کشوری با قدمت و زیبا است

قبل‌تر کشور زیبای ایران را می‌شناختم. بازیکنان اسلوونیایی زیادی در اینجا بازی کرده‌اند و از آنها در مورد کشور ایران و ذوب‌آهن پرسیدم. از طرف دیگر مردم کشور من به ایران سفر می‌کنند و می‌دانم که کشور شما فوق‌العاده و با قدمت است.

جوان اما با تجربه هستم/هیچ‌کس لایق شکست نیست اما روزی بازنده هستی!

به نظر می‌رسد می‌توانم به آینده ذوب‌آهن کمک کنم

بسکتبال حرفه‌ای‌ام را از کشور اسلوونی آغاز کردم و این فعالیت تا ایتالیا ادامه داشت. بعد از آن صربستان، کرواسی، یونان و سپس مقطع کوتاهی در مجارستان بودم و اکنون در ایران هستم. از هر کشور و لیگی سعی می‌کنم چیزهای خوبی یاد بگیرم و مثل یک انسان بهتر ادامه دهم. تمام لیگ‌هایی که بازی کرده‌ام سطح بالایی از مسابقات را داشته است و اکنون در لیگ ایران همه‌چیز خوب پیش می‌رود. این را هم باید اضافه کنم یکی از دلایلی که به اینجا آمده‌ام این است که معتقدم می‌توانم به تیم ذوب‌آهن برای ادامه راه کمک کنم تا این تیم به اهدافش برسد. بازی به بازی پیش می‌رویم و باید ببینیم تا کجا می‌توانیم رؤیاپردازی کنیم.

برای انتخاب ذوب‌آهن با ساوا لسیچ مشورت کردم

قرارداد من با ذوب‌آهن تا پایان فصل است. برای حضور در لیگ ایران مدیر برنامه‌ام با من تماس گرفت و از من پرسید که آیا می‌خواهم فصل را در ایران و در تیم ذوب‌آهن به پایان برسانم؟ گفتم بله، چرا که نه. البته قبل از انتخاب نهایی با ساوا لسیچ، بازیکن سابق ذوب‌آهن صحبت کردم و او همه چیز را درباره این باشگاه به من گفت. لسیچ در گذشته‌ای نه چندان دور در ایران زندگی می‌کرد و برای ذوب‌آهن در دیدارهایی به میدان رفت.

جوان اما با تجربه هستم/هیچ‌کس لایق شکست نیست اما روزی بازنده هستی!

کوهیان احتمالاً بازی‌ام را پسندیده است

انتخابم از سوی سرمربی تیم؟ این سوال را باید از کوهیان پرسید، احتمالاً او از بازی من خوشش آمده است وگرنه من را به تیمش دعوت نمی‌کرد اما همانطور که گفتم این سوال را او باید پاسخ دهد.

شهرداری گرگان بزرگ‌ترین حریف ما است

درباره حریفان تیم ذوب‌آهن تنها این موضوع را می‌دانم که شهرداری گرگان بزرگ‌ترین حریف ما است، این را هم شنیده‌ام که دیدارهای این دو تیم همیشه سخت و تنگاتنگ دنبال می‌شود. آنها تیمی دارند که بازیکنانشان سال‌ها در کنار هم بازی می‌کنند و کیفیت بالایی دارند. البته در دیدار پنجشنبه شب برابر آنها بازی کردم و تا حدودی این تیم را شناختم.

جوان اما با تجربه هستم/هیچ‌کس لایق شکست نیست اما روزی بازنده هستی!

۲۵ ساله اما بسیار با تجربه هستم!

درباره سن من سوال کردید؛ باید بگویم تنها ۲۵ سال دارم. من بازیکنان پیر و جوان را از هم جدا نمی‌کنم اما معتقدم بازیکن بد و خوب وجود دارد. با وجود ۲۵ سال سن، بازی‌های مهم زیادی را در بهترین لیگ‌های اروپایی تجربه کرده‌ام، بنابراین می‌توانم بگویم که بسیار باتجربه هستم و می‌توانم به تیم ذوب‌آهن برای بهتر شدن کمک کنم. نمی‌دانم لیگ ایران چه تأثیری بر آینده و دوران حرفه‌ای من خواهد داشت و در حال حاضر به این موضوع فکر نمی‌کنم اما کاملاً روی بازی‌های باقی مانده تیم متمرکز هستم.

هیچکس لایق شکست نیست اما روزی بازنده هستی

درباره باخت در شب‌های گذشته در رقابت‌های غرب آسیا به شهرداری گرگان باید بگویم فصل برای ما تمام نشده است اگر بخواهیم مقابل تیم‌هایی مثل گرگان پیروز شویم باید بهتر باشیم. همه ما باید ۴۰ دقیقه متمرکز و آماده باشیم، چراکه ۳۵ دقیقه برای آن کافی نیست. درواقع هیچکس لیاقت شکست را ندارد اما در ورزش اینگونه است که روزی برنده می‌شوی و روزی بازنده هستی. اول از همه باید بهتر تمرین کنیم، چراکه همه چیز از تمرینات شروع می‌شود. امیدوارم در بازی‌های بعدی نتایج بهتری بگیریم و هواداران را خوب ذوب‌آهن را خوشحال کنیم.

گفت‌وگو از: امیر شمس، سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 658184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.