ظرفیت اصفهان برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اصفهان قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت را دارد و چنانچه این موضوع مورد توجه مسئولان و مدیران ملی قرار گیرد، می‌تواند به بخش قابل‌توجهی از نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه و کشورهای همسایه پاسخ دهد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور، توپوگرافی ویژه، آثار و ابنیه تاریخی ثبت شده ملی و جهانی و مرکز تولید صنایع‌دستی همواره مورد توجه بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی بوده است. در این میان متأسفانه در سال‌های گذشته نسبت به موضوع مدیکال توریسم یا گردشگری سلامت در استان اصفهان بی‌توجهی شده است و شیوع کرونا نیز این عقب‌ماندگی را تشدید کرد که باید هرچه سریع‌تر جبران شود.

وی افزود: حضور متخصصان و پزشکان با تجربه در این شهر همچنین وجود مراکز درمانی دولتی و خصوصی مانند بیمارستان میلاد، شهید آیت‌الله صدوقی، فیض، امام موسی کاظم (ع)، مرکز تخصصی قلب شهید چمران، مرکز چشم‌پزشکی صدرا، کلینیک‌های باروری و ناباروری، دیالیز و ارتوپدی این استان را نسبت به سایر استان‌ها متمایز کرده است. برهمین اساس به‌نظر می‌رسد لازم است به مقوله صنعت گردشگری سلامت برخوردار در این شهر بیشتر توجه شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز به‌نظر می‌رسد ایجاد قطب گردشگری سلامت در اصفهان، می‌تواند موجب رشد شاخص‌های بهداشت و سلامت کشور شود. به‌طور قطع در این میان موجب توسعه و بهبود صنعت گردشگری سلامت در شهر اصفهان خواهد شد.

شیخی تصریح کرد: استان اصفهان قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت را دارد. چنانچه این موضوع مورد توجه مسئولان و مدیران ملی قرار گیرد، می‌تواند به بخش قابل‌توجهی از نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه و کشورهای همسایه پاسخ دهد.

کد خبر 657938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.