تداوم وزش باد نسبتاً شدید و بارش‌های بهاری در اصفهان تا اواسط هفته جاری

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان گفت: از فردا تا روز سه‌شنبه _دوازدهم اردیبشهت‌ماه_ وزش باد نسبتاً شدید و بارش‌های رگباری بهاری در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی در دو روز آینده با عبور امواج تراز میانی از فراز استان ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و بارش‌های رگباری بهاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با عبور این امواج، امروز در نیمه شمالی و غرب و همچنین فردا در مناطق شمال شرق استان شرایط وقوع رگبار باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: از فردا تا روز سه‌شنبه _دوازدهم اردیبشهت‌ماه_ وزش باد نسبتاً شدید در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی از امروز تا اواخر فردا در استان، تصریح کرد: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ، شدت ناپایداری‌های بهاری ساعات بعدازظهر و اوایل شب به ویژه مناطق کوهستانی پیش‌بینی شده است.

امینی ادامه داد: فعالیت این سامانه امروز در نیمه شمالی استان به ویژه شهرستان‌های کاشان، خوانسار، گلپایگان، میمه، نطنز، اردستان، مهاباد، بادرود، خوروبیابانک و چوپانان و طی فردا در شمال شرق همراه است.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: اجتناب از اسکان در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: آران و بیدگل و بادرود با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌ومیاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 657824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.