روز شوراها نقطه عطفی در تاریخ کشور است

رئیس شورای شهر سمنان، روز شوراها را نقطه عطفی در تاریخ کشور دانست و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا از اصول مصرح در قانون اساسی است.

علی همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک فرارسیدن روز ملی شوراها اظهار کرد: روز شوراها نقطه عطفی در تاریخ کشور است، چراکه شوراهای اسلامی شهر و روستا از اصول مصرح در قانون اساسی است که به عنوان یک پارلمان محلی بنیان‌گذاری شد.

وی افزود: شوراها پس از تشکیل، بسیاری از وظایفی که به دوش دولت بود را عهده‌دار شدند و در مدیریت شهری کارنامه درخشانی از خود باقی گذاشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه خرد جمعی یکی از نشانه‌های بلوغ جوامع است و در مفاهیم ایرانی و اسلامی همواره بر این اصل ارزشمند تاکید شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما به عنوان اعضای شوراهای اسلامی در سراسر میهن اسلامی در راستای توسعه پایدار شهری و رشد و پیشرفت آن حرکت کنیم.

همتی گفت: شورای اسلامی این شهر در تعرفه ۱۴۰۲ و بودجه مصوب شهرداری مشوق‌های خوبی برای فعالان بخش‌های مختلف، به‌ویژه حوزه دانش‌بنیان در نظر گرفته است که امیدواریم فعالان با مطالعه دقیق این تعرفه‌ها، از آن برخوردار شوند تا شهری همراه با توسعه و پیشرفت داشته باشیم.

کد خبر 657805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.