استفاده از ظرفیت شرکت‌ دانش‌بنیان برای امحای موش‌ها

شهردار قرچک گفت: وجود موش در جوی‌های آب تبدیل به صحنه‌ای نازیبا و عادی برای شهروندان شده و مبارزه سنتی با این جوندگان نتایج ملموسی نداشته است؛ بنابراین مدیریت شهری تصمیم گرفت با استفاده از محصول یک شرکت دانش‌بنیان با موش‌ها مقابله می‌کند.

محسن خرمی‌شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری با هدف مبارزه با موش‌ها در سطح شهر با خرید محصول یک شرکت دانش‌بنیان که تنها جهت مقابله با موش‌ها تولید شده و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد از جمله کاهش شدید جمعیت موش‌ها است، به مقابله با آن‌ها خواهیم پرداخت.

وی افزود: خرید و انجام آزمون آزمایشی این محصول در دو مرحله در مناطقی از سطح شهر و جوی‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به نتایج مطلوبی رسیده است که با گسترش استفاده از این محصول در سطح شهر امسال شاهد شدید جمعیت این جوندگان موذی خواهیم بود.

شهردار قرچک خاطرنشان کرد: وجود موش در داخل جوی‌های آب تبدیل به صحنه‌ای نازیبا و عادی برای شهروندان شده و مبارزه سنتی با این جوندگان نتایج ملموسی در برنداشته است.

خرمی شریف تصریح کرد: با پیگیری موضوع و درخواست‌های شهروندان، به دنبال راه حل مناسب و تأثیرگذار رفتیم و با مذاکره با شرکت یک دانش‌بنیان برای خرید و آزمایش این محصول به توافق رسیدیم، این محصول در دو مرحله آزمایش نتیجه بسیار مطلوبی داشت.

وی تاکید کرد: شهرداری قرچک جزو نخستین شهرهای کشور است که از این محصول دانش‌بنیان برای کاهش جمعیت موش‌ها استفاده می‌کند و تمام حساسیت‌های بهداشتی و محیط زیستی برای استفاده از این محصول لحاظ است.

شهردار قرچک درباره ترکیبات این محصول، گفت: ترکیبات این محصول شامل نانو پودر پاششی S.C، آلژینات، ژله گیاهی، مواد معدنی، مواد پروتئینی، چربی و اسانس‌هایی در طعم‌های مختلف است، این ماده پس از مصرف درون معده موش به صورت خمیر سفت شده در می‌آید و باعث انسداد دستگاه گوارش و فلج روده‌ها می‌شود.

خرمی‌شریف مزایای نانو پودر غیرسمی کشنده موش نسبت به سموم شیمیایی را فاقد هرگونه سموم خطرناک برای انسان، دام‌ها و محیط‌زیست دانست و افزود: استقبال موش‌ها به دلیل خوش‌خوراکی و اسانس‌های مختلف محصول، قابل استفاده در تمام اماکن عمومی و خصوصی، فضاهای باز و بسته، زمین‌های کشاورزی و باغات است.

وی اظهار کرد: مرگ موش در لانه یا محل امن خود، نبود بوی بد و متعفن لاشه به دلیل وجود مواد معدنی دریایی غیرسمی در ترکیب محصول، آلوده نشدن آب‌های زیرزمینی و محیط‌زیست به دلیل سبک بودن و حل شدن این محصول در مواجهه با باران یا بالا آمدن آب جوی‌ها و مزارع، هشدار دهنده نبودن محصول به دلیل فاصله زمانی میان مصرف تا مرگ، جذب مازاد محصول پس از تغذیه و مرگ موش‌ها در زمین به‌عنوان کود مغذی برای باغات و کشاورزی و ماندگاری بالای محصول از دیگر مزایای این ماده سمی است.

کد خبر 657724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.