کلکته میزبان اتوبوس‌های برقی پیشرفته برای تابستان گرم

افزایش دمای هوا و به حداقل رسیدن گرایش شهروندان کلکته در هند به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه عمومی، مدیران را به خرید اتوبوس‌های الکتریکی با قابلیت تهویه هوا برای شهر سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال افزایش دمای هوا، گرایش مردم سراسر هند به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه عمومی، به‌ویژه اتوبوس‌های شلوغ و بی‌کیفیت، به حداقل رسیده است و همین امر، مدیران را از افزایش انتشار کربن به‌واسطه میل بیشتر مردم به تردد از طریق خودروهای خصوصی نگران کرده است. در این میان، شهروندان کلکته طی چند ماه گذشته بیشترین نارضایتی را از تردد به وسیله خودروهای عمومی داشته‌اند و بیش از گذشته به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه شخصی خود روی آورده‌اند که این امر می‌تواند در صورت تداوم به تشدید اثرات جزایر گرمایی منجر شود.

کلکته میزبان اتوبوس‌های برقی پیشرفته برای تابستان گرم

مدیران کلکته برای حل بحران به وجود آمده تصمیم گرفته‌اند ۱۰۰ دستگاه اتوبوس الکتریکی بسیار پیشرفته و مجهز به سیستم‌های تهویه هوا را برای ناوگان اتوبوس‌رانی شهر خریداری کنند تا از این طریق تردد سبز را میان مردم، به‌ویژه طی ماه‌های گرم آینده ترویج دهند. البته در تابستان سال‌های گذشته نیز همواره اتوبوس‌هایی مجهز به سیستم‌های تهویه هوا به شهر وارد می‌شد، با این حال مدیران ادعا کرده‌اند که وسایل نقلیه جدید از نوع الکتریکی خواهد بود و به تعداد بیشتری برای شهر خریداری خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تردد را در شهر به دنبال داشته باشد و اثرات جزایر گرمایی را دست‌کم در بخش حمل‌ونقل به حداقل برساند.

اتوبوس‌های جدید علاوه بر مزایای ذکر شده، از فضای بازتری برای حضور مسافران برخوردار خواهد بود، ضمن این‌که نسبت به اتوبوس‌های پیش از خود، ظرفیت حمل تعداد کمتری کاربر را دارد که این امر در افزایش حس راحتی مسافران نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کلکته میزبان اتوبوس‌های برقی پیشرفته برای تابستان گرم

اتوبوس‌های جدید، که مدیران از ورود آن‌ها به این مسیرها تا پایان ماه می خبر داده‌اند، در مسیرهای پرتردد شهر و با بیشترین نیاز شهروندان به عبور و مرور حرکت خواهد کرد، با این حال برنامه‌ریزان مدعی شده‌اند تا چند سال آینده این نمونه خودروها را برای تمام مناطق شهر خریداری خواهند کرد.

کد خبر 657680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.