۴۷ هزار معلم اصفهانی مشمول قانون رتبه‌بندی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حدود ۴۷ هزار نفر از همکاران در استان مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند و برای تعداد اندکی از فرهنگیان هنوز رتبه‌ای اعلام نشده است که به‌زودی مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _هفتم اردیبهشت ماه_ در حاشیه سفر به شهرستان کاشان، ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: رویداد علمی ویژه‌ای با عنوان طرح "نکتا" در کاشان درحال برگزاری است که دانش‌آموزان استعدادهای درخشان اجرای آن را برعهده دارند و همه دانش‌آموزان از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی هدف از این طرح را کیفیت‌بخشی و تعمیق آموزش دانست و افزود: عوامل اجرایی و مدرسان طرح خود دانش‌آموزان هستند باید از این‌گونه طرح‌ها حمایت کرد و با سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر همچون بنیاد ملی نخبگان مرتبط شد تا زمینه ثبت ایده‌ها فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به موضوع آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای بوده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نگاه، توجه کمی و کیفی به دانشگاه فرهنگیان است.

ارتقای ۱۰ رتبه‌ای سرانه ورزشی دانش‌آموزان اصفهانی

وی توجه ویژه به نشاط و شادابی دانش‌آموزان و فرهنگیان را از دیگر ویژگی‌های این نگاه دانست و گفت: سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان اصفهان طی سالیان گذشته از رتبه دوازدهم به رتبه دوم ارتقا پیدا کرده است و دانش‌آموزان شهرستان کاشان نیز به دنبال آن از این ارتقا بهره‌مند شدند.

ابراهیمی ضمن اشاره به اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این طرح مقرر بود از سال ۱۳۹۰ اجرایی شود و وزرا و سرپرستان مختلفی آمدند ولی موفق به اجرای آن نشدند، اما دولت سیزدهم با حمایت ویژه رئیس جمهور این طرح را اجرا کرد و بیش از ۶۰ میلیون حُکم برای کل کشور صادر شد و این مهم نشان از گستردگی طرح رتبه‌بندی معلمان دارد.

وی با بیان این‌که همکاران معترض به احکام صادره تا ۱۱ اردیبهشت برای ثبت اعتراض خود فرصت دارند، تاکید کرد: حدود ۴۷ هزار نفر از همکاران استان مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند و برای تعداد اندکی از همکاران نیز هنوز رتبه‌ای اعلام نشده است که به‌زودی مشخص می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با قابل توجه خواندن ورودی‌های سال جاری آموزش و پرورش افزود: یکی از دغدغه‌های ما کمبود نیروی انسانی است و از این رو در آزمون پیش‌رو که برای جذب آموزگار ابتدایی برگزار می‌شود یک هزار و ۶۷۰ نفر جذب و به‌کارگیری خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمونی نیز برای آموزش متوسطه و دبیری در روزهای آینده اعلام می‌شود و از سوی دیگر نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، کیفیت‌بخشی پرورشی، مربی بهداشت و خدمات نیز جذب آموزش و پرورش خواهند شد تا از خدمات این افراد در نظام تعلیم و تربیت بهره‌مند شویم.

کد خبر 657411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.