اولین شبیه ساز آموزش خلبانی پهپاد در نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

اولین شبیه ساز کاملا بومی آموزش خلبانی پهپاد با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در گروه پهپاد حضرت ولی عصر ( عج) این نیرو رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حیدری در مراسم رونمایی و بهره برداری از شبیه ساز آموزش پهپاد در جمع فرماندهان و متخصصان پهپادی نیروی زمینی ارتش، گفت: امروز پهپاد در یگان‌های نظامی نقش مهم و تعین کننده‌ای را در اقتدار و ارتقای توان دفاعی و رزمی دارد و صنعت بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در حوزه پهپادی به جایگاه مطلوبی رسیده است، افزود: تمامی مرزهای کشور که یگان‌های نیروی زمینی ارتش در آن مستقر هستند توسط پهپادهای شناسایی رصد و کنترل می‌شوند.

وی نقش شبیه ساز آموزشی خلبانی پهپاد را از مولفه‌های مهم در تربیت و آموزش خلبانان پهپادی موثر خواند و تاکید کرد: امروز به نقطه‌ای از اتکا و خودباوری رسیده‌ایم که می‌توانیم آنچه که نیاز عملیاتی است را طراحی و تولید کنیم که این شبیه ساز یک نمونه از صدها تولید تجهیزات و تسلیحات کاملاً بومی در نیروی زمینی ارتش است که توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.

همچنین با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش چند طرح عمرانی و رفاهی نیز در گروه پهپادی حضرت ولی عصر (عج) افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت

کد خبر 657291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.