صیاد و حاج‌قاسم برای جوانان الگو هستند

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید صیادشیرازی در رشد و تعالی نیروهای مسلح نقش مؤثری ایفا کرد که نشأت‌گرفته از ولایت‌مداری محض وی بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، امیر سرتیپ سیدحسام هاشمی صبح امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ در همایش علمی پیرامون شخصیت شهید «صیاد شیرازی» که در دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد، با اشاره به گذشت ۲۴ سال از شهادت سپهبد صیاد شیرازی اظهار کرد: بخش‌های مختلف نیروهای مسلح کشورمان، صیاد شیرازی را از خود می‌دانستند و این به دلیل علاقه‌ای بود که آن‌ها به این شهید داشتند؛ از سوی دیگر هرچند تاکنون صدها کتاب و مقاله نوشته شده، اما هنوز هم جا برای این کار وجود دارد؛ زیرا وی و شهید سلیمانی الگو و نمونه‌ای برای جوانان هستند.

وی افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، صیادشیرازی به فکر سازماندهی «ارتش انقلابی» و حفظ آن بود؛ او در عمل نیز همواره ثابت‌قدم بود؛ البته «سروان صیادشیرازی» اول انقلاب با «سرتیپ صیادشیرازی» که بازرسی ستاد کل را تشکیل داد به لحاظ رشد علمی، دانشی و تجربی تفاوت بسیاری داشت.

مشاور فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: صیاد در سه سالی که در ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشت در احیا، رشد و تعالی نیروهای مسلح نقش مؤثری ایفا کرد و این نشأت گرفته از ولایت‌مداری محض وی بود؛ برای وحدت ارتش و سپاه هم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کرد و برای رفع مشکلات مردم نیز تلاش می‌کرد، بدین‌صورت که چنان‌چه شخص گرفتاری پیش او می‌رفت، برای حل مشکل آن شخص از آبروی خود گرو می‌گذاشت.

وی اضافه کرد: در دانشگاه عالی دفاع ملی باید برای بزرگانی چون شهیدان صیادشیرازی و سلیمانی برنامه‌ها و سخنرانی‌های بسیاری برگزار شود.

امیر هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ دفتر یادداشت روزانه شهید صیاد در اختیار بنده است و مابقی آن در اختیار دفتر فرماندهی کل قوا قرار دارد.

کد خبر 656973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.