لزوم رعایت ۳ گام اصولی برای تحقق شعار سال

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای تحقق شعار سال ١۴٠٢ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» باید سه اصل در شهرداری عملیاتی شود، گفت: در صورتی که این اصول اجرا شود، به‌طور قطع هزینه‌های اداره شهر و شهرداری کاهش خواهد یافت.

سیدرسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نقش شوراهای اسلامی شهر در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مورد راهکارهای شورای اسلامی شهر معتقد هستم باید سه اصل در شهرداری عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در صورت اجراشدن این اصول سه‌گانه به‌طور قطع هزینه‌های اداره شهر و شهرداری کاهش خواهد یافت و نیاز به افزایش بودجه جاری سنواتی شهرداری به‌صورت کنونی نخواهد بود، افزود: در سریع‌ترین زمان ممکن باید چابک‌سازی و حذف هزینه‌های اضافی و تحمیلی بر شهر و شهرداری انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دومین اصل این است که افزایش بهره‌وری در اولویت تمام امور شهر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سومین اصل شایسته‌سالاری عملی بودن و نه به‌صورت ظاهری و شعاری بودن شهرداری است که باید محقق شود تا بی‌اعتمادی ایجاد شده در بدنه شهرداری نسبت به مدیران به حداقل برسد و به‌جای حس تقابل سازمانی، حس تعلق سازمانی بر این نهاد شهری حاکم شود.

وی تاکید کرد: این موارد از جمله مشکلات اصلی شهرداری است که رفع آن‌ها نیاز به بودجه خاصی ندارد و تنها عزم و اراده انقلابی به‌دور از بخشی‌نگری و تعارض منافع را نیاز دارد.

میرباقری تصریح کرد: تعارض منافع زمانی به وجود می‌آید که فرد با توجه به موقعیت خود، مجبور شود از بین منافع خود، سازمان یا منافع گروه‌های دیگر، فقط یکی را انتخاب کند.

کد خبر 656723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.